Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Sandra Sterner - 27 mars 2013 19:34

Påskveckan är igång och det har varit fullt upp för mig att göra både på jobbet och privat. Men nu så hade jag för stunden tänkt gå ner i varv en aning och har tagit ut en semesterdag i morgon och blir nu ledig i 5 dagar.


Jag känner verkligen att skriva om det som jag läste härom dagen på Aftonbladet och Expressen och det gjorde mig både upprörd och ledsen. Det var en artikel om den rasisktska busschauffören som kör passagerare till Ekerö linjen. Jag blir så förbannad och skrev under ett utav inläggen, som sedan hänvisar till min facebook sida: Sparka genast denna busschauförr!!


Herregud, vad är det som håller på hända med landet Sverige...? Är det på väg att bli ett nytt "Hitler" Tyskland...? Jag blir gråtfärdig när man ibland ser på dokumentärer ifrån dom hemskt vidriga koncentrationlägrerna som var uppställda. Det tog många år innan det var andra länder som vågade sig in i krig med Tyskland och se till att få stopp på detta. Ett Stort beröm och Tack ska länderna: USA, Sovjetunionen, Frankrike och Storbritannien, som vågade sig i krig med Tyskland och se till att få ett stopp och slut på detta.


Nu när man läser sådant här hemskt att en busschauförr delar upp passagerarna  efter svenska och utlänska namn: Det fick mig att bokstavsligen att se: Rött och blev så upprörd och ledsen över att er att veta att det finns andra människor som har sånt avsky och hat till sina medmänniskor bara för att dom har ett ICKE Svenskt efternamn.  Jag tänkte även på mitt numera ( ingifta) efternamn: Sterner, som inte direkt känns helt Svenskt direkt. Men då jag varit gift tidigare, så har jag då alltid valt att ta min (dåvarande) make efternamn och det har ju som sagt blivit några olika efternamn med åren och inte att förglömma så var inte min mamma och pappa gifta när jag föddes och hette då min mammas efternamn först och sedan blev det pappas efternamn och när man sedan blivit tokkär och gått och gift sig så blev det också nya efternamn.


Nej, nog talat om mina alla efternamn. Utan snarare så tycker jag att det är helt rätt utav bussbolaget People Travel Group, har stängt av denna chaufför, men för min egen del tycker jag att dom kan ge honom sparken med en gång och skicka honom med en enkelbiljett till Sibirien. Nog talat eller skrivit om chaufförer som egentligen inte alls passar att jobba med människor utav huvud taget.


Jag skrev den för mer än 2 veckor sedan och nämnde för mina läsare om det populära och efterlängtande tv-programmet Let´s Dance och nämnde även för mina läsare vilka deltagare som skulle medverka i programmet och hade namnen på (nästan) alla förutom Sofia Wistam.

 

Här kommer en bild på hela Let´s Dance gänget...





 

 

  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards