Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Sandra Sterner - 14 mars 2013 20:12

Så skönt nu börjar min förkylning släppa och det varken droppar eller är igentäppt i näsborrarna. Så nu kan man slänga eller åtminstonde lägga pappers näsdukarna åt sidan och likaså med Nezerilen.


Nu över till en annan sak och det är ju nu idag bara 2 veckor tills det att påsken börjar. Det är ju så att Påsken är den enda ( vad jag känner till) den ända högtid på året som inte har något speciellt eller eget datum i almenackan, utan varje år så är det vid olika datum, så påsken inträffar och som att ta exempelvis förra året 2012 så var påsken i  början av april året innan 2011 så var påsken i slutet av april och nästa år 2014 så är påsken i mitten av april. Jag skulle gärna kunna påstå att jag gillar att fira påsken och det är bl.a för att man vet att det börjar ljusna fortare ute på morgonarna och i slutet av mars så ställer man om klockorna till sommartider och 1 timme framåt nu istället. April månad är ju en sådan månad då det typ ena dagen kan börja snöa och var riktigt kallt och sedan kan det typ bara dagen efter och bli som varm och skön vår dag med solsken. Jag som är mest förjust i våren och sommaren, uppskattar och blir på sådär extra glatt och gott humör av att se när värmen och  solskenet smälter undan snön och isen. Tror nog varenda kotte blir  på gott humör och vill ge sig ut när man ser att det är solen skiner och man ser att det  som legat i vinter dvala och djupfryst börjar gro och växa till liv igen. Det är inte så många veckor kvar innan man ser ute i naturen och i rabbaterna dom första vårblommorna såsom vita-lila-gula krokusar börjar växa lite varstans ute tillsammans med snödroppar och tussilago. Mmm, underbart vackert att se och det är förhoppningsvis inte så pass lång tid kvar innan vi får ta del utav det.


En annan sak som det inte är så långt kvar till och det är faktiskt så att det är ett väldigt populära TV-programmet Let's Dance 2013 är den åttonde säsongen av TV programmet som sänts i TV4. Denna gång så verkade dock vara för produktionen att få deltagare att ställa upp till dans-programmet och det är en del som har avstått från att snöra på sig dansskorna och medverka i årets Let´s Dance. Däremot så är det inte alla som väljer att Tacka nej till att medverka i Let´s Dance och dessa personer ( men en så är inte riktigt alla klara) och dagarna inför premiären som är på Långfredagen.

 

Tävlande inför Let´s Dance 2013:

Özz Nûjen

Leif Svensson

Anna Brolin

Markoolio

Maria Montazami

Jennifer Åkerman ( som är ju lillasyster till Hollywood skådespelerskan Malin Åkerman)

Robert ( Robinson Robban) Andersson.

Erik Segersteth

Oscar Zia


Som sagt alla deltagarna är ännu inte riktigt klara, och flera kommer att medverkar. Så fortsättning följer....

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards