Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Sandra Sterner - 10 mars 2013 10:59



 


Det blev idag till att ta sovmorgon och har nygligen vaknat och ligger fortfarande kvar i sängen.

Ska så fort bloggen är klar masa mig upp ur sängen och göra morgon, sätta på mig träningkläderna och ge mig ut och varva jogging/powerwalk.


Just det tänkte jag skulle skriva om gårdagens Melodifestivalen.


Jaha, ja, det var visst den där ( f.d knubbisen) som lyckats banta ner sig en hel del som vann igår. Jag tror inte ens att Robins tävlingsbidrag var en låt som var "direkt" förhandstippad" att vinna.  Jag själv tycker att den låten är liten enformig och typ: You, You, You...hörs ju hela tiden, och den låten + 2 andra det var otäcka Ralf Gyllenhammar med låten Burn och Louise Hoffsten med låten Only the dead fish follow the stream som var lika dåliga.


Ja, det är ju så att smaken är som baken...delad och alla kan vi ju inte tycka likadant om allting. Men jag tycker fortfarande att den låten som var bäst var YOHIO med Heartbreak Hotell och så förstås den glada Sean Banan med Copacabanana.


En sak som jag inte riktigt förstår och det varför ska den internationella juryn vara med och rösta! Det borde enbart vara tv-tittarna och kanske eventullet en Svensk jury! Men förstår inte varför en utvald jury-grupp från andra länder ska vara med och lägga näsan i blöt. Det visade sig ju att när Gina läste upp resultaten ifrån tv-tittarna som hade röstat så var YOHIO den som fick flest röster, men det räckte tyvärr inte, då den förbannade internationella juryn hade varit med och röstat och typ förstört och sabbat allting


Läste både på Aftonbladet och på Expresen att flera tv-tittare hade blivit rasade och upprörda på den internationella juryn och skrivit följande:Var det inte Sveriges bidrag vi skulle rösta fram? Varför då blanda in andra länder i röstningen?  Det var inte svenska tittares vinnare. Läsare gav syrliga kommentarer över vilken makt de internationella jurygrupperna hade över resultatet.



* Sulejaman skriver och tycker SVT kört över folket: Hur tänkte ni med de internationella rösterna? Är det inte meningen att svenska folket ska få säga sin mening? Svenska folket valde Yohio till vinnare. Men tydligen är inte det värt att rösta eftersom ni kör över folkets röster. Pinsamt!


*En läsare vid namn Chris hade skrivit: Kassera den internationella juryn. Låt tittarna ta hela beslutet.Då blir det ju faktiskt bästa låten som vinner.


*Eliza påpekade: YOHIO är bäst! Den internationella juryn kanske ska ta ut svenska landslaget i fotboll också.


* Sabina skriver: arför ska andra länder än Sverige få rösta i finalen i Sverige? Det är vi som ska välja vilken artist och låt som viill ska gå vidare.


Jag säger då bara det och det visar ju sig tydligt vilken artist det var som enligt Svenska folket skulle ha vunnit om nu inte den internationella juryn hade varit med och röstat.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards