Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Nya stövlar och gympisar

Av Sandra Sterner - 14 oktober 2014 19:45

Sådär ja, nyss var jag uppe på mitt utlämningsställe och hämtade ut ett paket från Posten och det var ett par svarta stövlar med en massa småstenar och kan ni tänka er att för en gång skull så köpte jag ett par stövlar helt utan klack...!!! Det är definitivt inte likt mig att köpa stövlar eller skor över huvudet taget utan klack. Utan snarare så brukar mina höst eller vinter stövlar eller stövletter ha minst en klack på 8-10 cm. Det är ju så att med åren så orkar man helt enkelt inte varje dag till och från jobbet "trippa" iväg på höga klackar så nu blir det hädanefter och från och med i morgon dessa lågklackade stövlar som sätts på fossingarna. Men däremot till helg eller vid utgång och festliga tillfällen så åker stövlar eller stövletterna med klack på fötterna.


Det har tyvärr hänt vid flera tillfällen att jag ibland har fått fel storlek eller så fel vara, så jag tyckte det var lika bra att öppna paketet på utlämningsstället. Denna gång så visade det sig att det var exakt just dom svara stövlarna med småstenar på som jag hade beställt. Jag blev så glad :) och ivrig att jag genast satte på mig stövlarna för att känna att dom även passade. Dom var supersköna och kändes även lite varma. Jag beslutade mig för att ha dom kvar på fötterna och sätta mig i bilen och åka hem. Tillbaka hemma så kom Caroline och mötte upp mig i hallen och hon tittade lite undrade på min fötter och då min dotter är väldigt frispråkig och dessutom rak-på-sak när hon undrar något.


- Mamma, vad är det där för konstiga sockor du har på fötterna eller är det möjligvis ett par tofflor..??? Alltså jag visst inte vad jag skulle säga, utan stod bara först och tittade ner på mina fötter och tänkte: Se mina nya stövlar ut som ett par socker eller möjligvis ett par tofflor...???


 

 


 

Jag glömde skriva om det i ett inlägg med redan förra veckan så köpte jag på Bonprix sida ett par likadana gympaskor till mig och Caroline. Både jag och min dotter gillar just att köpa gympaskor som liksom inte alla andra har, utan gärna med lite annorlunda stil. Just dessa gympaskor som både jag och Caroline föll pladask för hade ingen utav oss sett tidigare. - Okej, må hända att det finns en uppsjö med olika sorters och märken på just gympaskor, men har ni någonsin varit med om självlysande gympaskor för  vuxna...??? Jag för min del har aldrig förut sett ett par gympaskor i en sådan färg förut och skulle vilja beskriva att dessa skor är i det närmaste självlysande och verkligen iögonfallande när dom skimrar i ett glänsande och självlysande yttermaterial och man kan lugnt säga att man syns eller snarare "lyser" i mörkret. En massa kollegor och även för mig okända ute på stan har frågat mig vart någonstans jag köpt dessa självlysande gympaskor och som alltid så svarar jag uppriktigt hos Bonprix




   









   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards