Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Trevlig söndag

Av Sandra Sterner - 17 juli 2011 20:36

Jaha, så var det då dags för ett söndagsinlägg på bloggen.


Jag hade precis kollat klart på tv-programmet  "Projekt Runway" som handlar om okända designers som försöker slå igenom med att skapa egna kollektioner, och ikväll var det final av dom tre deltagarna som kämpade för att vinna den ärofyllda titeln. 


Mitt lilla yrväder Caroline hade slitigt sig från sin dator och kom ut till mig i vardagsrummet.


- Mamma, vad heter han som ser ut som Alfons Åbergs pappa och bestämmer...?


Jag kände mig först som ett frågetecken???


- Vem är det du menar Caroline...? Alfons Åbergs pappa ?


- Åh, du fattar ju aldrig någonting Jag menar den där flintskalliga gubben som bestämmer och som du skulle rösta på.

 

- Jaha, menar du Fredrik Reinfeldt, sa jag och skrattade.  


- Mmm, mamma visst är han lik Alfons Åbergs pappa.

 

- Nja,  det har jag faktiskt inte tänkt på, men kanske lite.


Jag reste mig från soffan för att gå in och skriva dagens inlägg och upptäckte att det nu hade börjat regna ute och på vägen in till datarummet så började jag nynna lite på en melodi:


Det regnar regnar och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner och idag har faktiskt inget alls gott på sne ( lite omgjord i texten)..och tur är väl ändå det!


Jag fick tidigare idag nog med att stanna kvar här hemma och jag ska förklara varför. Jag är en sådan som ( nästan) alltid gillat att ha ordentlig ordning och reda på allting. Avskyr när saker och ting ligger framme och det ser rörigt och stökigt ut. Just nu ser det mer eller mindre ut som en "bombnedslag" här hemma. Det står flyttlådor lite varstanns och det mesta som suttit uppsatta på väggarna är nu nedplockat och likaså är det med alla prynadsaker som stått på bokhyllan och glasen som stått i vitrinskåpet.


Jag kände att jag behövde komma hemifrån en stund och satte mig i bilen och åkte hem till mamma. Vi satte på hennes balkong och fikade och pratade i några timmar och hade det trevligt tillsammans.


Tusen tack mamma för presenten...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards