Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sandra Sterner - 5 oktober 2011 19:39

Jag försöker bli lite bättre på att uppdatera min blogg och framöver ska det nu bli minst 1 blogginlägg från mig per/dag. Ibland kan det även hända att jag ger bloggen mera tid och skriver flera inlägg per/dag.
 
Jag var tidigare idag inne på min facebook sida och läste en rolig dikt som min goa svägerska Anette hade skrivit. Tänkte nu dela med mig den till mina läsare och visst kanske lite utav det hon skrivit stämmer in...eller! 
 
Att förlora sin kraft är som att genomgå alla "Sju dvärgarnas stadie".
 
Först blir man Trötter, man vill bara dra täcket över huvudet och sova bort dagarna.Sedan blir man Blyger-orkar inte med att träffa människor. Sen blir man Butter-ledsen och dämpad. Sedan blir man Toker-står inte ut och tror man blivit tokig. Sen blir man Prosit-immunförsvaret har sänkts. Sen blir man Kloker-omvärderar livet och ser saker och ting på ett annat sätt. Och slutligen blir man Glader- blir stark, och får energi och känner gläjde...igen.
 
 

Av Sandra Sterner - 5 oktober 2011 16:24

Åh, nej så var olyckan framme för mig igen..:(

Jag ska förklara för er!


Jag tror många utav oss tjejer/damer drömmer om att ha en perfekt slät och fräsch hud. Jag för min del har alltid försökt att akta mig och skydda just mitt ansikte mot stark solljus, och är väldigt noga med att smörja in mig med en hög solskyddsfaktor. Stark solsken i ansiktet gör enligt mig att man förstör sin hud och den åldras och blir skrynklig och rynkig, och vem vill se ut som ett torkat russin?? 


Nej, bevare mig aldrig i live! Inte jag iallafall!


Jag säger också ( än så länge) nej, tack till att spruta in  Botox eller Restylane under huden! Usch, så läskigt bl.a med både sprutor och veta att man får ett nervgift, som Botox egentligen är insprutat under huden. Jag vet inte om jag kanske kommer ändra min uppfattning om dessa preparat lite senare i livet, när det kanske inte finns någonting annat som hjälper.


Jaa, vad göra för att försöka ha en sådan fräsch, och slät hud som möjligt. Jo, varje morgon och kväll ser jag till att rengöra mitt ansikte noggrant. Sedan smörjer jag in ansiktet med dagkräm, ögonkräm och innan jag går och lägger mig med nattkrämen. Jag har tidigare alltid använt mig utav produkterna från Loreal, och tyckt dom funkat något sådär. I förra veckan så valde jag istället att pröva ett nytt märke: Jabu She. Igår kväll efter det att jag rengjort ansiktet var det alltså premiär för mig att prova den nyinköpta natt ansiktskrämen, och efter det att jag smörde in ansiktet fick jag en liten stickande känsla i ansiktet, men tänkte: Att det  beror nog på att det bl.a var en nytt märke och att den kanske verkade på det sättet. I morse när alarmet gick igång och jag masade mig upp ur sängen, så gick jag förbi dom spegelklädda garderobsdörrarna ute i hallen och stelnade till när jag såg hur mitt ansikte såg ut. Först tänkte jag att jag kanske hade legat och gnidigt ansiktet mot kudden alldeles för hårt, men när jag kom in på toaletten fick  jag  mig en mindre chock när jag upptäckte att jag under natten utvecklat någon slags allergisk reaktion mot en nya ansiktkrämen, och både på kinderna, hakan,  pannan och tinningarna, hade det blossat upp en massa röda fläckar.


Herregud, inte visste jag att jag hade sådan känslig hud och skulle reagera så starkt på att byta till en annan antirynk kräm av märket Jabu She. 

Jag kommer defenitivt aldrig mera forsätta med den ansiktkrämen och så fort dom här röda utslagen försvinner så kommer jag troligtvis gå tillbaka till mitt gamla märke: Loreal.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards