Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Sandra Sterner - 22 oktober 2011 22:17

Jag vill utbringa yttligare ännu en gång ett stort Grattis till söta Nova som idag fyller 4 år. Det var planerat sedan länge att jag tillsammans med min ex-make Johan och alla våra barn tillsammans skulle bil till Västerås denna helg. Däremot var det ju inte direkt planerat att den där korkade dumma bruden skulle köra in i baken på min bil i torsdags morse. Men nu så var som sagt olyckan framme för mig igen. Jag var förstås lite skärrad och rädd för att sätta mig bakom ratten igen, men jämför det med när man rider: " Att vågar man sig inte upp och tillbaka i sadeln, efter det att man ramlat av, så vågar man aldrig mera rida" och ungefär samma sak gäller när man kör bil.


Niclas hade redan igår kommit direkt ifrån sitt gymnasium hem till mig igår och sedan kom Jimmy och Henrik tillsammans ifrån Nynäshamn. Jaa, kort och gott så blev det fullsmockat i min bil och som alltid blev det lite tjafs om vilken utav ungarna som skulle sitta brevid mig i framsätet. Men jag som mamma bestämmde det och ansåg att den som var längst,störst och bredast skulle sitta brevid mig. Mina andra tre ungar alltså Jimmy, Caroline och Niclas fick försöka tränga ihop sig så gott dom kunde i baksätet.


Då det var första gången för mig att köra E18 mot Västerås, så hade jag innan kommit överens om att först åka till Vällingby för att där möta upp Johan, Lizzy och Tobias. Väl framme där så valde Niclas att få lite mera utrymme i bilen och åka med sin pappa istället. Då Johan som både jobbar som yrkesförare och även har kört denna sträcka vid flera tillfällen körde förstås först och guidade mig rätt.


 

Så var vi då framme i Vällingby för att möta upp Johan, Lizzy och Tobias.

 


 

Johan bakom sin bil och med barnen Henrik, Jimmy och Niclas och så förstås min minsting Caroline.


Jag kan inte direkt påstå att jag tillhör bilförare som är van att köra långa sträckor, och det gjorde förstås att jag blev rätt så trött av att köra såna långa sträckor som det blev idag. Jag nollställde trippmätaren idag innan jag åkte hemifrån och när jag återigen nu på kvällen hade kommit hem så visade den: 27.1 mil.


Nu till Novas födelsedagfirade som var hur trevligt och roligt som helst. Nina och Janne hade gjort det så fint hemma och det bjöds både på prinsesstårta, bullar och kakor. Kaffe till dom vuxna och läsk eller alternativt saft till dom yngre.


 

Födelsedagsbarnet Nova.



 

Johans fästmö Lizzy och Nova. Nina skymtas i bakgrunden


 

Den smarriga och goda tårtan.


Födelsedagsbarnet överröstes med massor utav presenter. Få se nu om jag kommer ihåg allt som Nova fick: En "Pippi Långstrump dräkt" med tillhörade "Pippi" klänning, väska, svarta kängor och en orange/röd peruk med flätor. En docka, ett pussel, ett smyckeskrin, DVD-filmer och spel.


 

Dags för presentöppning


  


Här kommer "Pippi Nova Långstrump" tjola hopp tjola hej, tjola hoppsan sa!


Jag tror ingen behöver betvivla varifrån Nina har fått sin humor :)



  


För här kommer även Pippi Nina Långstump, men tyvärr visade det sig att Pippi peruken var lite för trång för hennes skalle, men det verkade ändå inte göra någonting.


 

Avslutningsvis dotter och mor


Då jag egentligen inte gillar att köra i mörker så började vi alla avrunda dagen i Västerås omkring 17-tiden, men såklart så blev det ju alldeles svart ute innan vi ens hade kommit fram till Bro, men trots att det blev alltmer mörkare och mörkare så var det inga problem att köra hem. Körde mina stora pojkar Jimmy och Henrik till Västerhaninge, så att dom där kunde ta ersättningsbussen vidare ner till Nynäshamn.

 


 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards