Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Sandra Sterner - 30 oktober 2011 19:56

Jag kunde inte vänta utan åkte ner till Nynäshamn tidigare för att hämta hem min ögonsten. Då jag inte hade ringt och sagt til Jonny att jag skulle komma lite tidiagre än vad vi hade kommit överens om dagen innan. Så det var bara att hoppas att dom var hemma. Jodå, det var Caroline som kom och öppnade dörren och runt sin lilla mun hade hon jordgubbssylt. Det visade sig att både hon och hennes pappa satt i köket och mumsade i sig nygräddade pannkakor.

Det visade sig att Caroline och hennes pappa hade haft det jättemysigt och trevligt tillsammans och dom kramade om varandra flera gånger då det var dags att ta avsked.


    

Nu är min fina prinsessa tillbaka hemma igen.


Förresten jag glömde nästan att nämna en sak som Caroline hade fått utav sin pappa. Denna uppblåsta, fyrkantiga, storögda, uppnosiga, glada...hmm, som tydligen enligt Caroline heter: Svampbob och är just det en...tvättsvamp-ballong!


    


Ursäkta, mig men en tvättsvamp, med shorts, skjorta, slips och världens kortaste ben och ett par skor. Jaa, han fick ta plats i baksätet, där Herr Svampbob, satt och flinade åt mig i bakspegeln. Caroline som satt brevid mig vid passagerar sätet satt och skrattade så mycket på vägen hem att hon nästan tjöt. Då jag sa: Att det är en viss uppblåst Svampbob, som skrattar åt mamma när jag kör :)

Av Sandra Sterner - 30 oktober 2011 08:55

Natten mot idag söndag var det återigen dags att gå tillbaka till vintertid, den tid som vikipettrarna kallar normaltid. Vi ställer tillbaka klockan en timme och åstadkommer på så sätt en effekt av mörkare eftermiddagar och kvällar. När det är som värst i den mörkaste vintern är det många utav oss som inte har någon som helst ledig tid med dagsljus utomhus. Rent tekniskt ska klockorna, kl 03.00 på natten mot 2011-10-30 ställas tillbaka en timme så att klockan blir 02.00 De flesta moderna klockor och datorer sköter detta helt automatiskt. Men själv ställde jag om alla mina klockor 1 timme bakåt nu på morgonen. Nu blir det till att leva med vintertid fram tills den  27 mars 2012, då det äntligen är dags att dra fram klockan en timme igen och gå tillbaka till sommartid...om jag längtar.


Just det igår så var jag och köpte både domkraft och fälgkors, så lite senare idag så kommer "vintertofflorna" bli påsatta på bilen. Ja, jag vet att vinterdäcken även kan kallas "vintersulorna" men jag föredrar att säga "vintertofflorna".


Sedan ska även Caroline hämtas hos sin pappa där hon har varit sedan igår. Fick höra av henne igår kväll att dom hade varit och kollat på den nya filmen Tin-Tin och sedan gått och ätit en hamburgare meny.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards