Alla inlägg den 8 november 2011

Av Sandra Sterner - 8 november 2011 20:59

Jag börjar nu bli riktigt förbannad och less på denna skit bil, som det bara tycks uppstå nya fel på hela tiden. Suckar över vilka besvär och krångel som jag haft med denna bil och det verkar ju inte heller få något slut på allt elände. 


Det började strax efter det att jag tog över bilen, med att det gick en stor reva i avgasröret och det hemska oljudet som låter från ett trasigt avgasrör är ju i det närmaste öronbedövande. Jag hade tur som visste att det fanns en pensionerad liten gubbe lite längre ner på min gata som oftast brukar stå och mecka med bilar i sitt garage.  Jag frågade honom om han kunde hjälpa mig att byta mitt avgasrör och det gjorde han så gärna. 

Det gick några veckor, sedan var det dags för nästa grej att gå sönder på bilen, och denna gång var det termostaten.


Tyvärr så råkade termostaten paja just under en utav dom allra varmaste sommardagarna. Puh och flämt, om jag inte redan innan tyckte det var varmt i bilen och när termostaten gick sönder och jag märkte att motorn höll på bli alldeles överhettad, då var det bara att köra in till väggrenen och stänga av motorn. När väl motorn fått stått och svalnat ett tag så startade jag bilen igen och för att inte motorn igen skulle bli överhettad så var jag tvungen att se till att all värme kom in i bilen istället för ut till motorn. Detta resulterade att jag var genomsvettig och på vippen hade jag säkert även svettas bort några extra kilon. Det är en dag som jag sent kommer att glömma.

Jag hade nu hoppats och trott att det inte skulle bli så mycket mera fel på bilen, men ack så fel jag hade…suck!


Idag på väg hem från jobbet, så tänkte jag att det är lika bra att köra in till en bensinmack och fylla på spolarvätska.Sagt och gjort körde jag in till OK-macken där jag oftast brukar tanka bilen. Böjer mig ner och ska dra i den vita spaken som sitter på vänster sida, men absolut ingenting händer. Jag tänkte att den kanske satt fast och drog till lite extra och det lät nästan som det var något som brast och mycket riktigt så gick vajern som öppnar motorhuven sönder.


Fan, fan så kände jag just då. När jag till slut inser att det är vajern som gått av. På den macken där jag befann mig fanns det förstås ingen verkstad. Men som tur var så hade jag sparat mobilnummet till han som hjälpte mig laga mitt avgasrör, men när jag efter många om och men fick tag på honom så visade det sig att han inte var hemma. Det var inte så mycket jag kunde göra åt saken och själv kunde jag inte alls försöka ge mig på något sett alls för att få upp motorhuven när vajern gått sönder.


Okej, det är lite dyrare med att åka bil till och från jobbet, men det har gjort att jag sparat in så mycket dyrbar tid. Istället för att åka dom alla olika kommunala trafiksätten, som tar över 1 timme. Jag har nu bestämmt mig bilen att göra mig av med denna bil, innan det blir ännu mera och kanske t.o.m ännu större fel. Men utan bil vete fan om jag nu kommer att klara mig utan, nu när jag både blivit alldeles för bekväm och lat. Jag har sett en utav mina grannar (där jag bodde förut) har satt om en ”Till Salu” skylt på en ljusgrön liten Fiat. Kanske man skulle ta och ringa på den...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards