Alla inlägg den 26 november 2011

Av Sandra Sterner - 26 november 2011 23:09

Idag åkte vi till Globen city för att kolla lite i butiker och så förstås på den granna julskyltningen. Det var faktiskt för Caroline första  gången att besöka Globen city. Däremot så har vi passerat denna gigantiska jättestora vita boll, massor utav gånger när jag kört Nynäsvägen.

Det visade sig förstås vara en massa andra som också kommit på ideén att idag åka till Globen city. Det verkar nu vara så att Caroline börjar bli lite för stor för alllt som har att göra med tomtar, och inte gjorde hon några större  entusiasm när vi fick syn på den provisoriska uppställa lilla stugan, med den klädda, upplysta granen, bockarna, tomten, och en stor tunna, som barnen skulle lägga sina önskelistor i.

Jag frågade Caroline om hon inte ville ställa sig brevid tomten


Suck, hördes och sedan kom det: "Okej, då"


- Mamma, hade tänkt ta  kort på dig!


- Mmm


- Men, Caroline du kan väl ändå försöka se lite glad ut.


- Varför då, jag vill ju inte stå här...mamma!! Det här är ju bara till för småbarn.



 


Ojdå, här här vi en unge som kan prata för sig och som numera verkar ha vuxit ifrån allt som har just med tomtar att göra. Men däremot Carolines det hon önskat sig få i julklapp utav både mig och sin pappa. Hmm, det ska jag nog inte skriva ner, för den listan kan verkligen göras lång.


Och i morgon blir det till för oss här hemma att tända det första ljuset i ljusstaken, och fira 1:a advent.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards