Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

After dance

Av Sandra Sterner - 30 mars 2013 16:27

Det händer ibland att jag skriver flera än 1 inlägg per/dag och idag blir det 2 inlägg. Det förra jag nyss skrev tycker jag inte ska skrivas eller blandas ihop med detta inlägg och det av den anledningen att det handlar om så pass olika saker.


Yesterday was the first show of the new season of Lets Dance is over and now: After Dance.

Jag tycker gårdagens program var underhållande och vissa deltagare dansade så roligt att man inte kunde låta bli att skratta. Det har visat sig vara en del svårigheter för produktionbolaget att locka till sig deltagare. Den största stjärnan denna säsaong är väl antagligen Maria, som fått ett riktigt ordentligt generöst erbjudade från TV 4 för att vara med och medverka i årets Let´s´Dance.


Det visade sig att  Maria ( även om hon var lite nervös) var duktig på att dansa och med mera träning så kan hon troligtvis gå långt i tävlingen.


En annan som jag tyckte kunde dansa bra var modellen Jennifer Åkerman ( lilla syster till Hollywood skådisen Malin) och hennes Cha-Cha med Kalle var ju ( för att vara första gången) mycket bra utfört och tycker att juryn gav henne alldeles för dåliga poäng.


Den som allra bästa deltagaren igår var ju utav tvekan den yngsta (blott bara 16 år) deltagaren Oscar Zia som med sin danspartner Maria dansade kvällen bästa dansen: Paso Doble.


Artisten Markoolio hade lagt bort sig flamseri på hyllan och klädd snyggt i frack dansade han något sådär halvbra med sin danspartner Cecilia till en Slowfox.


Likaså artisten Erik som även hade kvällen allra glittrigaste skjorta och gjorde jury ordförande Tony kanske lite väl för överförtjust i Erik ( som inte dirket såg att att få så smikrande blickar ifrån manlig jury medlem) Jag tycker iallafall att Erik verkligen visade framfötterna igår med sin duktiga proffsdansare Sigrid i en utmärkt Paso Doble.


Robinson Robban, som igår kväll var den deltagaren som bjöd på en rolig Show. Herregud, så jag skrattade, när han for runt som en studsboll på dansgolvet. Stackards och tycker lite synd om hans danspartner Oksana som under ett par veckor har tränat Robban i korografi och gårdagens Cha-Cha som han framförde var rikigt dåligt framfört. Skulle vilja likna det på att man tar och sätter en massa småkryp innanför kläderna och personen i fråga försöker typ slå av bort dom ifrån sig.


Den glada och checka programledaren Sofia, trodde jag faktiskt innan var betdyligt bättre på att dansa än hon visade att hon var igår. Men antar att hon inte har tränat så många veckor än och kanske hon blir bättre med tiden med hjälp av lite mera träning.


Jag skrev i början av detta inlägg att det visade sig vara en hel del svårigheter för produktionbolaget att få deltagare att ställa upp i årets Lets Dance. Det som får mig att undra är dessa deltagare: Anette, Anna och Håkan.....???


Jag bara "jaha" och vilka är dessa...personer...då. Hmm, det sägs ju att det ska vara "kändisar" som medverkar i Lets Dance, men vad sjutton har Anette, Anna och Håkan gjort för att vara kända...?

Jag trodde först ett tag att det var sådant "akut" behov att skaffa fram deltagare till Lets Dance att dom i princip hade plockat helt okända personer som hade försökt sökt till Lets Dance via webben eller kanske t.o.m plockat folk typ från stan ute på gatan. Nåväl, dessa (för mig helt okända personer Anette, Anna och Håkan) kan jag varken bedömma eller yttra mig om, då jag inte tittade när dessa par intog dansgolvet.

Nu lämnar vi ämnet Lets Dance för ett tag och går över till någonting annat.


Om jag skriver såhär först....att det är en svensk väldigt välkänd grupp bestående enbart av killar. Front figuren som är en väldigt begåvad kille som tycks ha många järn i elden. Han är väldigt duktig på att skriva texter både till sin grupp, och även till andra artister. Han har även gjort sig en karriär som soloartist och starat en band eller ska man snarare säga en duo med en kvinnlig kollega.


Nå....vet ni vilken artist jag menar och vilken grupp det är jag syftar på....?


Just det Gyllende Tider och dess front figur Per Gessle, som gjort en väldigt känd och populär låt: Sommartider hej hej...sommartider hej....


- Jaaaaa, äntligen ikväll är det dags att ställa om klockorna till just det: SOMMARTIDER.  



 



 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards