Alla inlägg den 1 december 2013

Av Sandra Sterner - 1 december 2013 18:06


 

 


Det är idag 1:a advent och visst är det mysigt tända stearinljus...?

Just nu i juletider så blir det ju så att man kommer och tänker på en hel del julsånger och än jag kom och tänka på innan jag började skriva bloggen för idag var denna:


Låt mig få tända ett ljust tända det bara för Er. Färga Er värld röd och klar,
se hur ni glittrar till svar. Ute går natten till ro, bygger en gnistrande bro,
fram till ett festglada hus, där jag vill  tända ett ljus. Ett ljus för bara dig och mig,
ett ljus för bara dig och mig. Låt mig få tända ett ljus, värma dig om du är kall,
nynna en sång som du kan, se hur du ler lite grann...osv!


Ja, det är inte så långt kvar till jul nu, men innan dess så ska vi varje söndag framöver tända ett till ljus, tills det dom alla 4 ljusen brinner. Just söndagar har vi ( i den största möjliga mån) som heliga och försöker inte att planera och lägga in en massa saker att göra, utan istället ägnar vi dagen till att ta tillvara på varandra och idag har vi här hemma bara umgåtts och mysigt.


Jag har idag tagit mig tid att svara på lite mail som kommer ifrån mina läsare och det är såklart väldigt trevligt när man får feedback över det man skriver. Jag ser det som en självklarhet att svara mina läsare på väsentliga och hövliga frågor.


Något som jag däremot denna jul skulle klara mig utan och det är vår plastgran som ännu så länge står nere i källaren. Jag tycker en typ lite mindre gran som man kan få ta plats ute i vardagsrummet denna jul. Men det tycker däremot inte Caroline, som prompt insisterar på att hon vill att vi ska plocka upp den större granen och klä den.Ännu är inget bestämt hur det blir om vi ska ha den större granen eller en något mindre gran, men något utav det blir det, men just vilken gran det än nu blir så kommer den fram först framåt den 4:e advent.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards