Alla inlägg den 10 december 2013

Av Sandra Sterner - 10 december 2013 21:03

Ja, ingen blir väl gladare än jag när jag idag märkte att det var plusgrader och töväder när jag skulle slutade jobbet och var på väg till bilen. Så skönt att tillfället få veta: Att snön som föll häromdagen redan är på väg bort. Hörde utav en trevlig kollega vid lunchbordet idag att enligt väderprognosen så blir det nu plusgrader och kanske t.o.m lite solsken.  


-Tjoho, inte alls mig emot, att det blir finare och bättre väder..


Däremot någonting annat som inte alls är lika uppmuntrande och det är nämligen så att jag skickade efter en söt röd klänning till mig ifrån ett postorderföretag. Jag hade tänkt ha på mig denna klänningen inför det kommande julbordet med mina trevliga och fina kollegor på jobbet. Det var redan förra veckan min mobil pep och meddeladen mig att nu fanns paketet att hämta vid mitt utlämningsställe, men har varit lite för upptagen med annat och så har det inte heller varit "akut bråttom" då jag inte ska använda klänning förens nästa fredag. Idag däremot så kände att det ändå vore bra att hämta ut paketet och se så att klänningen passade och förväntansfull, glad och ivrig åkte jag och hämtade ut mitt paket. Väl hemma med matkassar och ett paket under armen, så blev det så att min nyfikenhet tog överhand och kunde inte låta bli att öppna paketet för att se hur klänningen så ut ( oftast när man ser en söt klänning på en supersmal modell) så vill man ju liksom se även hur klänningen ser ut i verkligheten.


- Wow, vilken tjusig mörkröd färg som mötte mig när jag hade öppnat kartongen och såg den inplastade klänningen så ordenligt inpackad och ihopvikt.


Dessvärre så försvann min iver och glädje snabbt när jag hade öppnat plastförpackningen och vecklat ut klänningen. Jag såg med en gång att den var på TOK alldeles för STOR!!

- Jösses, detta såg verkligen inte bra ut och klänningen i fråga hade gott och väl kunnat fungera som tält. På skoj satte jag på mig klänningen ( enbart för att se hur mycket gigantisk stor klänningen var på mig.)

Swisch, sa det ( ungefär som när man har tappat en jättehal tvål i badkaret och försöker fånga den och den enbart glider ut ur händerna på en) ungefär så blev det när jag satte på mig klänningen. Det fanns inte ens chans att klänningen kunde sitta ordenligt på mig och så fort jag hade fått på mig den, så gled eller snarare dalande den ner till golvet

Det var helt makalöst och kändes i det närmaste komiskt och hela situationen kändes helt makalöst. Det är inte första gången, som jag får fel storlek skickad till mig, när jag handlar via postorder. Vid ett annat tillfälle ( men det var via en annan förtag) då hade jag beställt ett par svart/ silvriga stövletter i storlek 41 och får hemskickat ett par svart/guldiga stövletter i storlek 38!!


- Vette, tusan vilket århundrade jag hade den mini sitzen på fossingarna, men det var bara att utesluta tanken helt och hållet på att ens försöka pressa i mina pråmar. Samma sak hände mig idag och såklart man blir glad över att få pröva en klänning man ska ha på sig inför det kommande julbordet, men dessvärre blir man ju jättebesviken och missnöjd över att få hem en klänning i BIG SITZE.


- Det var bara att returnera och skicka tillbaka den enroma klänningen. 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards