Alla inlägg den 16 december 2013

Av Sandra Sterner - 16 december 2013 22:15

Godkväll på er läsare!


Jag fick i natt en kommentar på ett äldre inlägg och det handlade om Gene Simmons och Sharron Tweed bröllop som ägde rum 1 oktober 2011.


Det är ju inte så man får kommentarer som hör just till det skrivna inlägget och p.g.a detta så väljer jag att inte publicera det. Istället så väljer jag att svara på en del utav din fråga.


- Nej, jag kommer inte att skriva om det flera gånger om det jag skrivit om en gång tidigare och allt som rör mitt privatliv går jag inte ut med i bloggen. Likaså din undran om: Ray Ban Wayfarer solglasögon. Det må hända att det är ett väldigt tjusigt märkes design solglasögon, ( det vill säga i mångas ögon) Dock tyvärr inte alls är några av dessa "populära" solbrillor något som fått mig i smaken, utan snarare tvärtom. Dom är rent utsagt alldagliga, tråkiga och ser trista ut sett i mina ögon. Jag söker och bär hellre solglasögon, som typ inte varenda kotte, som tycks sig vill vara mera snobbig och märkvärdigare än någon annan. Dom antal solglasögon som jag har hemma, ser alla lite annorlunda ut i stil och utsmycken i form små glitter stenar eller som det också heter: Bling bling stenar som skimrar och glimmar.


 

Nu byter vi samtalsämne och ger oss in på det här med vädrets och dess makter.


Ja, som bloggare så följer man ju förstås även andra som skriver och minns att det var en som hade önskat sig en: Vit Jul med snö.


Jag för min del är tacksam för att det ännu inte kommit så värst mycket snö och tänker den hemska tanken tillbaka till förra året då det snöade flera decimeter på bara ett par timmar. Det blev t.o.m så att vägar fick stängas av bussarna slutade att gå, flertalet bilar körde fast, skolorna stängde igen, och för mig att ta mig hem den dagen ( med pendeltåget) tog 2 ½ timme. Vanligvis så vid lite mera normala väderförhållande så tog den resan dryga 20 minuter. Men det allra värsta som orsakas just utav sådant snöoväder är ju ALLA dessa hemska dödsolyckor som uppstår i trafiken.


Igår i regn och rusk väder satte jag mig i bilen och var först förbi Skärholmen, men ack och ve det var smockfullt med folk i rörelse på jakt efter...just det julklappar. Det blev ungefär bara dit och vända och sedan brumma på vidare med bilen och hämta hem Caroline. Denna gång kändes det som hon varit borta mycket längre än hon egentligen hade varit, men det hade ju bara blivit 2 dagar.


Idag fick jag veta via min svärson att min dotter Nina hade lyckats skriva godkänt på teorin.


- Stort Grattis, gumman. Precis likt din bror klarade du teorin till körkortet alldeles galant.  


Så nu är det bara uppkörningen kvar och om hon bara tar det lugnt, fint, kör försiktigt och ger sig attan på att hon ska klara det, så kommer det att gå.


- Mamma håller tummarna och ber att till övre makter att det kommer gå utmärkt för dig den dagen.


I morgon blir det att fortsätta med det som jag tycker är bland det roligaste jag vet att göra om dagarna och det är att få lära ut det jag kan om kläder och textil m.m Jag är så otroligt lycklig som fått en sådan chans att nu äntligen får lov att visa upp mina kunskaper.


Nu är det strax dags för mig att avsluta denna dag och krypa ner under duntäcket i sängen....God natt.


 



 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards