Alla inlägg den 18 december 2013

Av Sandra Sterner - 18 december 2013 20:48

Jösses, ikväll är jag väldigt trött och det blev något tidigare i säng i vanligt, men det går lika bra att uppdatera bloggen från sängen.


Hmm, på något konstigt sätt så tycker jag inte detta gång inte känns som det snart faktiskt är jul. Den där jul-stämnings-känslan, tycks inte riktigt vilja infinna sig och det känns inte som det är jul om bara 6 dagar! Vid den här tidpunkten tidigare år så har jag varit stressad till max och på min lediga tid fläng och farit och rusat in och ut bland butikerna efter just dom rätta julklapparna. I år så har jag valt att ta nätet ( tack gode gud för att det finns) till hjälp och det går så mycket smidigare och lättare att handla på det sättet. Däremot så julmaten, den köper jag inte på nätet ( jo, jag vet att det finns en del som handlar sin mat via nätet, men någon måtta får det väl lov att vara på bekvämligheterna!!)


Till helgen ska även den gröna plastgranen plockas upp från källaren och kläs med färggranna kulor, glitter, ljus och så den glittrande stjärnan i toppen. Jag var ju förbi en snabbis i söndags i Skärholmen, och i en utav butikerna, som ligger lite utanför själva gallerian hade dom en sådan där utländsk butik, med mycket utav allting. I alla fall där inne såg jag en jättefin plastgran som gick i färgerna silver/vitt och granen var klätt med enbart blåa kulor och ljusen hade samma kulör.


Det var väldigt nära att jag var på vippen att köpa den, men då jag inte hade med mig Caroline, så tänkte jag på henne. Det hon sagt tidigare är att hon INTE vill ha en mindre eller snarare lägre gran, utan istället har hon önskat sig att vi tar upp den vi har i källaren.


Ikväll så frågade Caroline, om vi inte någon dag eller kanske nu till helgen kunde möblera om hennes rum. Och genast började Caroline beskriva om hur hon ville att hennes säng skulle stå och den stora väldigt tunga spegelgarderoblen, som jag absolut inte kan flytta på själv.


- Ja, ja vi får se utav allt det som ska göras till helgen om det kommer hinnas med, och om inte så blir det ju några dagars ledigt vid julhelgerna. Nej, nu blir det en stunds tv-tittade från sängen och det är så skönt och bekvämt när man kan ligga i sängen och kolla tv:n till man känner att ögonlocken inte längre orkar hålla sig uppe.


 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards