Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Sandra Sterner - 1 juni 2013 17:11

Jaa, det blev inte direkt som jag trodde eller förutspådde igår kväll. Och blev fakstikt riktigt irriterad och sne när resultatet lästes upp och vilken det var som stod som vinnare i årets Let´s Dance.


Till att börja med så kan man ju börja fundera över hur det ens kunde vara möjligt att Markoolio och Cecilia kunde gå och vinna i Let´s Dance. Den lilla finska snubben, med rakat huvud ( som är bland det värsta frissan att se på en karl) plus att han för det mesta alltid har en full proppat snus, som ser ut att vara på väg att rinna mellan tänderna. Under tv-programmet gång, så har Markoolio både råkat ut för blackouter och vid flera tillfällen tappat bort och glömt den väl inövande korografin som dom övar in typ 8 timmar per/dag. Likaså trampande eller dansade Markoolio fel med foten under en repetitionen som orsakade en ordenlig stukning, som gjorde att han fick gå med bandage och kryckor och LÅNGT ifrån kunde dansar ordentligt.

Däremot så har yngligen Oscar vecka efter vecka presenterat och visat sin stora talang och begåvning på att han mycket väl lär sig den inövande koreografi varje fredagskväll så har han presenterat makalösa nummer tillsammans med sin danspartner Maria.


Jag har under programmets gång helt tiden trott att det skulle vara Oscar som skulle kamma hem vinsten och få den vackra glasskon. Istället så visade det sig att det var Markoolio som fått dom flesta utav tittarnas röster och jag fattar absolut NOLL och ingenting. Dom som nu valde att rösta på den finska, skalliga, med rinnande snus i munnen kunde tycka att han under programmet gång presenterat och visat upp dom allra bästa dansnumren, med allt från blackout, bortglömda och väl inövade koreografi och en ordentlig stukat fot kunde vinna.


Jag ser bara 2 möjliga alternativ till att dom som nu valde att rösta på Markoolio:

1. Det kan möjligtvis bero på att Markoolio är mera känd som artist och har figurerat betydligt längre inom media.

2. Eller så har folket valt att sympati rösta.


Det var i alla fall för mig riktigt surt och irriterade att Markoolio gick och tog hem segern i årets Let´s dance.

Nu idag fick jag mig en ordentlig överraskning, då det plingade på ytterdörren och utanför stod min äldsta dotter Nina, Nova och Tobias. Nina och hennes familj hade bilat ner från Västerås och ville överraska mig. I vanliga fall så är jag inte speciellt förtjust i överraskningar och har sedan jag var liten varit med om en massa obehag i samband med just överraskningar. Däremot att få oväntat besök av sin älskade dotter Nina, gjorde mig väldigt glad och fick glädje tårar i ögonen.


I morgon fyller Jimpa limpa år och p.g.a  att Jimmy ska fira sin födelsedag någon annanstans i morgon, så fick vi lov att fira honom här hemma hos mig idag. Hade tidigare under dagen varit i Skärholmens centrum och där köpt både present och en tårta.

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards