Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Ösmo dagen

Av Sandra Sterner - 24 maj 2014 19:14

Då kom så den dagen som man längtat efter hela veckan. I morse vaknade jag pigg och utvilad innan ens alarmet på klockan hade gått igång. Hmm, det är inte direkt likt mig att vakna före klockan 7 på morgonen, utan snarare är jag en sån som älskar att sova ut länge och när jag väl vaknar så ligger jag mer en gärna kvar ett tag i sängen och drar mig innan jag går upp. I morse var det helt annorlunda och gick upp före klockan 7 och gjorde ordning frukost.


Jag vet inte om det har med åldern att göra att man inte längre på kvällarna helt enkelt inte orkar att vara uppe lika länge längre. Förr var det helt annorlunda och då var jag en inbiten "nattuggla" (utan hoande)   men i alla fall så kunde jag lätt vara uppe sent om nätterna. Nu för tiden blir jag betydligt lättare trött på kvällarna och vardagar blir det oftast i säng redan vid 22-tiden och på helgerna blir det oftast före midnatt i säng. Det kanske är därav man känner sig mera utvilad och pigg tidigare på morgonen.



Nu över till dagens händelser och det hör numera till tradition att vi varje år åker ner till Ösmodagen. Tack och lov så valde även idag vädergudarna att se till att det skulle vara strålande sol och värme. Vi åkte ner i god tid och jag hade kommit överens med Nina att vi kunde träffas ner på Ösmo marknaden. Det var som tidigare år mycket folk i rörelse och det var till en början nästan omöjligt att hitta Nina, Janne och Nova bland alla människor som var i rörelse. Det gick helt enkelt inte att finna dom någonstans och vi var helt enkelt på olika ställen hela tiden. Det blev till slut så att vi fick lov att ringa till varandra och komma överens om en mötesplats och träffas vid ett visst ställe. Så efter mycket om och men så fick jag först och främst syn på mitt näst yngsta barn "Bisen" som jag kallar Tobias för och alldeles bakom honom kom även hans pappa Johan. Så glatt överraskad jag blev att även dom hade kommit tillsammans med Nina, Janne och Nova.


 

Det känns som jag tillhör "småfolket" och känner mig verkligen kortväxt trots mina 1.73 cm!! Så blir jag som en krympling mellan Johan och min son Tobias. Det är bara att kolla att t.o.m Caroline har snart växt om mig.


 

Nina med sin make Janne


Vi var ett litet gäng som gick runt på Ösmo marknaden och kollade.


 



Vem fotar vem...egentligen!!! Dessa paparazzi fotografer är visst överallt...  


Till Carolines stora förtjusning så fanns det även i år ett mini tivoli men dom allra flesta åkattraktioner var mest för dom yngre barnen, men så fanns det även ett som var till för dom lite äldre barnen och ungdomarna. Vi var förra lördagen en heldag på Gröna Lund, men det tycktes inte räcka nog för min unga fröken, utan hon ville även denna helg sätta sig i en åkattraktion som liksom snurrade runt i väldig fart.

 

Caroline har satt sig redo för att snart snurras runt....


 



Tänk att det finns dom som visst aldrig tycks få nog av dessa karuseller och att få åka omkring och bli snurrad om och om igen. Hela 3 gånger fick Caroline åka denna och om jag känner henne rätt så hade hon utan tvekan kunnat åka i denna snurrade och skakade åkattraktion hela dagen.


Det blev också både för Caroline och Nova att pröva lyckan på lotteri stånden. Nova drog i ett snöre och vann ett gulligt litet rött " I love you " hjärta och Caroline gav sig på att försöka kasta bollar på ett par burkar som stod upptravade på varandra. Det gick sådär och hon lyckades få in 2 utav sina kast, men alla burkarna ramlade tyvärr inte ner från hyllan. Det visade sig i alla fall vara så att om man fick ner några utav burkarna så vann man ändå ett pris och Caroline fick en blomsterkrans ( typ en sån  som Hula-Hula flickorna har från Hawaii) som hon fick runt sin hals.




Gott-gotti-gott-gott. Det finns väl inga barn och vuxna som kan motstå godisstånden.


Jag brukar tidigare år handla när jag besöker festivaler, men denna gång hittade jag ingenting som föll mig i smaken. Däremot så hittade Caroline en super snygg vit skolavslutnings klänning. Det är ju faktiskt inte så värst många veckor kvar nu för skolbarnen/ungdomarna att gå i skolan/gymnasiet innan det är dags för skolavslutning eller examen. Min son Tobias går nu ut sista året på gymnasiet och tar studenten den 5:e juni.


Jag hade ett ärende nere i Nynäshamn och var tvungen att åka dit före en viss tid och kom överens med dom andra i mitt sällskap att vi kunde träffas senare hemma hos mig. Det blev lite stressigt, men med 30 minuters marginal hann jag hem innan dom Nina, Janne, Nova, Tobias och Johan kom. Det blev till att göra ordning lite att äta och på det blev det sedan kaffe för dom vuxna och läsk till dom små och bullar och kakor.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards