Alla inlägg den 4 december 2015

Av Sandra Sterner - 4 december 2015 19:36

Det har äntligen gått och blivit fredag och nu så är det helg och i övermorgon på söndag är det dags att tända ljus nummer 2 i adventljusstaken och fira 2:a advent. Ja, det återstår då bara 2 veckor kvar tills det blir den 4:e advent och veckan därpå på torsdag är det julafton. - Jösses, det är inte klokt vad tiden går fort, fortarare och fortare för varje dag som går tycker jag tiden rusar iväg. Och snart så är ju även år 2015 slut.


Igår måste ta och berätta vad som hände. Jag hade precis slutat jobbet och satte mig i bilen och skulle ringa ett samtal till en person. Hann typ bara prata i några minuter och sedan så bröts samtalet. - Fan, också och trodde först att det var dålig mottagning. Stannade med bilen utanför "lus" Konsum och behövde handla lite grejer. Kollade på displayen på min mobil och det stod: Sim kortet inte aktivt..?? Jag fattade först ingenting?? Vadå Sim kortet inte aktivt. Stängde av mobilen och plockade ut batteriet och även så Sim kortet och tänkte att det kanske hade hamnat på sniskan, men absolut ingenting hände. Då jag behövde handla lite på "lus" Konsum och gick in i deras butik, och gick fram till kylen där dom har mjölk och öppnade en utav glasdörrarna, så möttes jag utav en fruktandsvärd sur stank utav gammal mjöl eller grädde som hade läckt ut. Jag fick kväljningar och är det något som jag tycker är väldigt äckligt så är det gamla mejeriprodukter i en kyl inne i en matvarubutik. Ja, därav om det var jag eller min första make Johan som valde att döpa denna Konsum eller  numera Coop Konsum butik till "lus" Konsum. Det blev ju förstås inte så att jag handlade i butiken, utan skyndade mig ut därifrån. Tillbaka i bilen så ska jag kolla min mobil, men kunde inte hittade den i min väska, och kände i jackfickan ifall jag hade lagt den där, men där var den inte heller. - Fan, vilket jävla dåligt minne man fått!!! Tillbaka in i på "lus" Konsum ifall mobilen hade ramlat ur fickan eller väskan när jag var därinne, men någon mobil fanns inte därinne.


Jag höll nästan på att drabbas lite utav panik och tänkte på alla dessa nummer som jag har sparade på Sim kortet och har tänkt att jag en vacker dag ( men har inte haft tid) ta tag i saken och skriva upp alla dessa telefonnummer jag har i min mobil och spara dom i datorn eller på ett vanligt papper. Den dagen man sumpar och tappar bort sin mobil så har man inte något utav alla dessa nummer sparade. Då jag nyss hade lämnat jobbet och satte mig i bilen och pratade i telefon, så kunde inte mobilen vara så långt borta. Gick tillbaka till bilen och tände den lilla lampan i taket och mellan handbromsen och växelspaken så låg min mobil. - Åh, tack gode Gud, för att den låg kvar i bilen. Tänkte en tanke, vilken slarver jag är särskilt när det gäller nycklar och vette tusan hur många hänglås som fått klippas upp på skåpen på dom olika arbetsplatserna som jag jobbat på och nu har jag också börjat tappa eller förlägga bort min mobil. Härom veckan så var det min dotter Caroline som hade sumpat sin mobil, utanför Pressbyrån, men tack och lov så var det en ärlig och snäll dam som hade hittat den och hörde av sig till mig för att berätta att hon tagit hand om min dotters mobil. Och som tack så fick hon hittelön och en kram. Det verkar ju ändå som det finns hopp och tro om att det finns ärliga och pålitliga människor. Dessvärre så fungerade det fortfarande inte att ringa och inte heller sms:a. Och när jag kom hem så visade det sig att även min dotters mobil och fick då veta att Caroline hade exakt samma problem som min och på hennes display stod det Sim kort inte var aktivt. Jag satt igång datorn och gick in på Comviq hemsida och läste att dom drabbats utav ett teknisk fel och beklagade sig så mycket. - Jaha, det är väl åtgärdat av deras tekniker efter någon timme ( trodde jag) men klockan gick och ingen som helst mottagningen hade vi på mobilerna.


Jag hade från början trott att det var min gamla mobil det började bli knas med och har nu haft den mobilen i ett par år. Det är en gammal Nokia som är rosa/svart med knappar och total vägrar att använda mig utav touch mobil och  det har att göra med att jag tidigare tyvärr skulle jag vilja säga haft touch mobil 2 olika, men båda dom 2 mobilerna fungerade inte när det antagligen var kallt ute eller om det lite kladd som det lätt händer när man ska hålla på dra sina fingrar över skärmen för att svara. Det ringde och jag försökte svara, men absolut ingenting hände. Jag provade att byta till en annan touch mobil, men samma sak hände med den efter ett tag. Därefter så vägrade jag använda mig utav touch mobil och har nu min gamla goda trogna mobil som fungerar i vått och torrt och kallt väder fungerar den att svara i tills fram igår då den helt enkelt bara dog, det var ju det jag trodde innan jag hade gått in och läst på Comviq sida att dom hade Teknik fel och man tror ju att felet ska vara åtgärdat efter någon timme, men timmarna gick och det blev kväll och när jag skulle gå och lägga mig igår vid 22-tiden så fungerade fortfarande inte att ringa eller sms:a. Somnade och vaknade av mitt alarm som ringer strax efter klockan 5 och provade att se om det gick att ringa, men fortfarande ingenting hände. Nu blev jag lite irriterad och gick upp för att slå igång datorn och gick in på facebook och Comviq sida för att där läsa flera utav Comviq kunder som var hemskt irriterade, upprörda, frustrerade och arga för att dom 14-15 timmar inte kunnat ringa eller sms:a från sina mobiler. Jag skrev ett inlägg och undrade förstås likt många andra vad det stora felet berodde på och tillade även att yttra mig om att må hända att ni på Comviq är billiga och ringa, sms:a och surfa på nätet, men om det ska bli såhär stora tekniska problem som nu har varit i 14 timmar. Då är det ju bättre att höja lite på priserna så att det ändå går att ringa och sms:a. Och som sista grej så frågade jag om man som kund kunde få kompensation = ersättning för dom timmarna man inte kunnat ringa/ sms:at. Och Comviq svar till mig var att skicka en bifogad länk och deras skrivna och något "luddiga" avtal.Och Comviq svar till mig var att skicka en bifogad länk och deras skrivna och något "luddiga" avtal och det står bland annat detta: Vi ska vid felanmälan åtgärda problem skyndsamt!


-Jaha, ja och när är skyndsamt då kan man fråga sig..??? Typ nästan när det gått ett dygn! - Fy, skäms Comviq för er absolut sämsta service ever. Ni är ta mig fan lika dåliga som Telia, och man kan undra om det är dom ni vill efterlikna och ta efter?



Det var först idag då klockan började närma sig lunchtid på jobbet som min teleoperatör Comviq hade åtgärdat problemet och det krävdes att startat om mobilen 2 gånger innan det gick att ringa och sms:a igen. Jag överväger väldigt starkt nu att byta teleoperatör och kollar runt på nätet vilken teleoperatör som kan vara så mycket bättre. Då jag även haft stora problem med Telia tidigare så lär det ju inte heller bli dom och Comviq ger inte sina kunder någon kompensation för deras tekniska fel som uppstod i flera timmar. Jag är väldigt besviken, missnöjd över att vara kund hos Comviq.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards