Alla inlägg den 25 december 2015

Av Sandra Sterner - 25 december 2015 16:53

I dagarna 2 har vi jul i vårt hus. Igår mini julafton med lite julklappsutdelningen, äta utav den goda julmaten och givetvis se Kalle Anka och hans vänner önska God Jul. Idag på Juldagen är körde vi en repris på gårdagen och alla mina 4 älskade söner: Jimmy, Henrik, Niclas och Tobias kom över och firade jul med oss här hemma. Vi åt utav all den goda julmaten och drack som det hör till på julen must till maten. Efteråt så hade jag tänkt eller åtminstående trott att det var Caroline som skulle vara "tomte" och sätta på sig den röda tomteluvan och dela ut julklapparna som låg vid mini julgranen, men tydligen så kände inte Caroline för att dela ut julklapparna, så lotten föll över på mig att dela ut julklapparna.





 

 Jag kollar på när mina pojkar Niclas och Henrik öppnar sina julklappar

 






 


Tobias, Caroline och Jimmy


Det är oftast en massa hets och jäkt när julklappar öppnas och pappret slits fort av på klapparna. Igår hade vi ju mini julfriande hemma och Caroline fick en keyboard med mikrofon och en massa olika finesser och så kunde man även spela in på den. Även smycken, make-up, kläder, super läckra solglasögon, kläder, och till sist i ett kuvert en slant. Caroline även hon hade varit iväg med sin kompis Kumba och handlat julklappar till mig och fick en väldigt vacker ljusstake i glas och ljusen är batteridrivna och ett rosa/vit kopp med texten: Mamma tack för att du finns.


Nu blir det så för stunden att jag ska byta samtalsämne, men ni kommer strax att förstå varför. Jag fått denna fråga ställd till mig några gånger: Vad är det mest värdefullaste i ditt liv..? Jag har aldrig tvekat en sekund att svara på den frågan och blixtsnabbt så svarade jag: Mina barn såklart är det mest värdefullaste och viktigaste i mitt liv. Det finns inga prylar, saker, och pengar som kan gå att jämnföras med lyckan att vara förälder till sina barn. Och när man av sitt yngsta barn i julklapp får dessa 2 julklappar som hon köpt av sitt barnbidrag då kan man knappt hålla tårarna tillbaka.



 




Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards