Alla inlägg den 19 december 2015

Av Sandra Sterner - 19 december 2015 16:01

Det är mindre än en vecka kvar till jul och nu är det sista helgen att "passa på" att finna julklappar till sina nära och kära. Jag pratade med mina söner Henrik, Jimmy, Niclas och Tobias och undrade vad dom önskade sig i julklapp. Och den enda utav mina 4 söner som hade en önskelista var Henrik, dom övriga utav mina söner sa: Mamma, vi behöver ingenting, och du behöver inte köpa något. Vi har allt, och behöver vi något så köper vi det själva.


- Jamen, som mamma vill man ju skämma bort sina barn när det är jul. Och oavsett hur gammal ens barn blir så är det ju ändå ens barn och just omkring jul vill man ( i alla fall jag) få ge mina barn någonting, annars känns det fel tycker jag.


Det finns bara inte i min värld att jag sätter mig i bilen och åker in till stan, Stockholm city och handlar julklappar. - Nej, bevare mig väl att leta parkeringsplats och sedan springa eller snarare så känner man en ända stor stress och jäkt när man är inne i stan, och man springer eller far in-och-ut bland butikerna efter just den rätta julklappen, för att sedan ställa sig i "milslånga" köer och svettas och vänta på sin tur. Likaså Haninge centrum, som är mitt närmsta centrum att åka och handla till, är inte längre speciellt intressant att gå och kolla i längre. Man kan och känner till varenda butik lika väl som man hittar i sin egen ficka eller väska och börjar faktiskt ledsna riktigt rejält på Haninge. Det bara byggs och byggs nya stora hus hela tiden och sedan har dom börjat bygga om den förra bussterminalen. Där det ska bli ett enormt jätte komplex som ska heta Haninge terrassen, med en ny stor busstermineral med undervåningen och ovanför ska det byggas bostadsrätts lägenheter, och det ska även i denna nya Haninge terrassen få plats med en biograf och vårdcentral. - Vete, tusan när det ska vara färdig byggt, men än så länge har dom inte ens börjat bygga på undervåningen där bussarna ska utgå ifrån ( typ likna hur det såg ut i Slussen förut) och likaså står fortfarande den gamla bussterminalen kvar och det ser lite "spöklikt" ut när man kör förbi den och undrar varje gång när den ska börja rivas. Om man nu ska spekulera och gissa sig till när detta enormt stora komplex byggt ska vara klart så tror jag först det blir någon gång omkring år 2018!!


Då min tonårsdotter Caroline idag också skulle iväg och handla julklappar och hon hade bestämt att möta upp sin klasskamrat Kumba och dom båda skulle handla julklappar idag. Jag för min del åkte ner till min favorit små stad Nynäshamn. Där nere så har dom sedan en tid tillbaka öppnat en butik som heter Dollarstore och dom har hur mycket fina, saker och prylar som helst och faktiskt  också väldigt prisvärda priser.


Igår var det julbord med jobbet och det var hur smarrigt och gott som helst, och man åt så mycket utav den goda julmaten och efteråt fick alla varsin julklapp.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards