Alla inlägg den 8 december 2015

Av Sandra Sterner - 8 december 2015 19:54

 Idag när jag kom hem ifrån jobbet så hängde det en liten papperskasse på dörrhandtaget och jag blev såklart lite förvånad och överraskad. Kollade ner i kassan och såg att det låg en julblomma i kassan.

- Aha, var min första tanke och gissade på att det var min granne som bor ovanför mig som jag kallar: Herr Arab. - Alltså han är ju bara för go, snäll och framför allt givmild som då och då dyker upp utanför min dörr med blommar, men dom flesta utav blommorna han kommit med har varit plastblommor. Denna var inte utav plast, utan det visade sig vara en riktig levade blomma. Hmm, är lite dålig på blommor, men tror den heter Amarylis och är en julblomma.

 


 


Nu försvann ( puts väck) tankarna genast att det var min granne: Herr Arab, som, varit i farten med att ge mig en blomma, då han oftast plastblommor. Låste upp dörren och tog lyfte av kassen för dörrhandtaget. Plockade upp blomman och såg att det satt ett kort i krukan. Och när jag läste på kortet vem blomma var ifrån så visade den sig vara från min hyresvärd: Graflund, som är relativit nya fastighetsförvaltare. Dom tidigare fastighetsförvaltarna i vårat bostadsområde: New Sec, och vid flertal tillfällen när man gjorde felanmälan så brydde dom sig inte. Vid 2 tidigare vintrar så var det något värmerör som hade rostas sönder och flera utav boende blev helt utan värme och det tog upp till 10 dagar innan dom åtgärdat felet. Då vi frågade om New Sec kunde hålla med extra element så fick vi svaret att dom fåtal dom hade att låna ut var nu slut. Så vi fick åka iväg och köpa egna element för att inte halvt frysa ihjäl dom vintrarna. Jag gjorde en anmälan till Hyresnämnden och vann den. Finns att läsa om just detta i min blogg längre tillbaka. Något senare så läste jag i våran lokaltidningen att just fastighetsförvaltaren New Sec fått en massa anmälningar på sig till Hyresnämnden. Nu har i alla fall ägarna till hyreslägenheterna valt att byta fastighetsförvaltare till Graflunds och man tackar så mycket för den vackra julblomman.



Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards