Alla inlägg den 6 december 2015

Av Sandra Sterner - 6 december 2015 13:38

Nu har det hänt att det alé redan gått och blivit dags för 2:a advent och i morse så tände vi det 2:a ljuset i våran adventljusstake. Tänka sig att det redan har gått 1 vecka sedan det var 1:a advent och nu idag är det 2:a advent. Nu återstår det bara 2 veckor kvar innan det är 4:e advent och redan nästan helg på söndagen är det ju också Lucia.


Jag tänkte skriva och berätta lite om gårdag kvällen. Jag fick igår kväll ett litet ryck eller snarare ett impuls anfall att gå ut och roa mig. Det händer nu för tiden väldigt sällan att jag går ut och festar, men igår så kände jag mig lite alltför rastlös och ville komma ut och roa mig. Alltså sist jag var ute var i början av maj och då var jag ute med min väninna Elin i Nynäshamn och vi hade verkligen en lyckad och trevlig kväll tillsammans.


Då jag valde att ta bilen ner så höll jag mig endast till alkoholfria drycker och tycker man kan ha lika roligt nykter och varför ska måste en del supa och dricka så mycket alkohol för att få det  sin utekväll att bli så mycket roligare. - Nej, vet ni vad man kan ha ( i alla fall jag ) lika roligt utan en massa alkohol i kroppen. Jag och mitt sällskap för kvällen åkte hemifrån vid 21-tiden och vi åkte ner till mina gamla kvarter i Nynäshamn. Vi hamnade på ett ställe som heter La Playa och just på lördagarna så har dom Karaoke och för er som inte visste om det så älskar jag att sjunga.   


Det var en hel del folk på plats när vi kom dit och vi hittade ett ledigt bord som var häftigt upplyst med blå belysningen.

 


 



 


 



För er som inte visste om det så     älskar jag ( precis som min dotter Caroline) att sjunga och stå på scen och gav mig iväg för att anmäla mig för att sjunga.    Det blev sedan efter ett tag min tur att sjunga och jag gick ut på dansgolvet som för kvällen fungerade som någon slags scen och satte igång och sjunga och när väl har micken i handen och hör musiken börjas spelas så blir jag som en annan person. Går liksom in för 100% att göra så bra framträdande som möjligt och samtidigt som jag sjunger så blir det mera som någon slags "automatik" att man ser till att man börjar showa.



 


 

 

Jag gjorde 3 olika sångnummer och den urgulliga tjejen som höll i själva Karaoken frågade mig om jag ville göra ett extra nummer och sjunga en duett med henne. Visst så klart jag ställde upp och sjung en duett med henne och det blev superlyckat när vi sjung en utav Abbas gamla schlager dängor.

Det jag inte visste om innan jag ställde upp på detta jippo var att det varje lördag är deltävling i Karaoken och bland alla som ställer upp sjunger så går man till baren och röstar på den personen som dom vill se tävla med som övriga deltävling finalisterna i den stora finalen som går av stapeln på La Playa den 26:e december på självaste Annandag jul.


Vi stannade kvar och kollade på dom andra som också sjung och tävlade och det var väldigt mysig stämning och atmosfär bland alla som var på La Playa igår kväll. När klockan började närma sig midnatt så skulle tjejen som höll i Karaoken sångtävlingen gå till baren för att hämta in röstkorten och räkna dom för att se vem det var som hade vunnit just denna deltävlingen. Det var bland gästerna ganska så tyst och man kände att det låg "spänning" i luften och i bakgrunden hörde man musik spelas. Men så bröts tystnaden utav tjejen som hade hållit i Karaoken och hon sa nu att hon räknat igenom röstkorten och segraren i kvällens deltävling och som går vidare till den stora Finalen och kan då vinna stora fina priser går till ingen mindre än till.....( tystnad igen) Sandra!!!


Jag fattade absolut ingenting och satt först bara och skakade på huvudet, men sedan när jag såg allas blickar riktades mot mig och dom applåderade så var jag ju tvungen att resa mig upp och gå fram och ta emot priset och tacka alla dom som röstade på mig. Jag var lite chockad men samtidigt överraskad och jätteglad :) över att jag lyckades vinna. Applåderna fortsatte och gästerna ville höra mig sjunga igen, men det var knappt rösten bar då jag var så rörd och glädjetårarna ville bara rinna ner för kinderna.


- Tusen Tack alla ni som röstade på mig!!   


Nu ska jag ladda upp och pränta in nya låttexter så att dom verkligen sitter tills den stora finalen den 26:e december och vi får väl se vad som händer efter den. Spännande och ser verkligen fram emot det.   

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards