Alla inlägg den 16 december 2015

Av Sandra Sterner - 16 december 2015 20:33

Nej, nu måste jag bara ta itu med bloggen och ta mig tid att skriva några rader! Det har en del att stå i nu när det inte nu är mera idag faktiskt bara 1 vecka kvar till jul. Och just nu i december så känns det som man har tusen saker att ta itu med: julklappar så köpas, julpynta, julstäda, planera in den julhandlingen av all den goda julmaten. Alla julklappar köper jag inte på nätet, utan några handlar jag i butiker och idag efter jobbet blev det direkt iväg upp till Länna.


Jo, måste ta och skriva om en ska som inträffade i förrgår. Jag hade i helgen varit inne på Fyndiq sida på nätet och hittat en del julklappar som jag beställde. Då jag en  gång tidigare hade försökt handla via just Fyndiq och det var närmare bestämt då jag hittade ett par super snygga solglasögon den 29:e september och gjorde några snabba klick och fick därefter en bekräftelse att mina varor skulle komma inom dom närmaste 3-5 arbetsdagar. Jag väntade med spänning på mitt paket, men det gick 1 vecka och inget paket med några solglasögon kom och när det hade gått ytterligare ännu 1 vecka så var jag ju tvungen att anmäla det försvunnet. Först via Fyndiq och sedan till Posten. Jag blev ju förstås väldigt besviken, men hittade några liknade solglasögon på en annan sida och beställde dom och dom kom redan efter ett par dagar. Och så plötsligt en dag i mitten av november så kom det en avi i min brevlåda och ingen som helst avsändare stod det, utan bara att det fanns ett paket att hämta ut hos mitt postombud. Jag blev först lite förvånad och undrade vad är det för något paket...?? Har ju inte gått och beställt något dom senaste dagarna och min nyfikenhet tog överhand och åkte upp till mitt postombud och fick då se när jag hämtade ut mitt paket att det var just dom där solglasögonen jag beställde från Fyndiq den 29:e september. Jag fattade ingenting hur är det möjligt att ett vara man beställer den 29:e september ska komma fram nästan 2 månader senare.  Jag sa till killen som nyss hade lämnat över paketet att dessa inte längre var intressanta för mig och att jag ville returnera tillbaka solglasögonen.


I alla fall så trodde jag att detta var en engångs grej som hände på Fyndiq och alla kan väl någon gång göra fel. Så tänkte i alla fall jag när jag i helgen var på ute på nätet efter  julklappar, och med några enkla och snabba klick får man hem sina varor.


- Hmm, trodde jag ja!!!!   


Jag tror ibland och ändå har jag varit med om mycket i mina dagar och tror som sagt att man har varit med om allt. Dessvärre så är det långt därifrån och man ska då visst aldrig i sitt liv sluta sig förvåna sig över hur störda i huvudet en del människor är. Ja, i vanlig ordning så ringde min mobil när jag satte mig i bilen och skulle åka hem ifrån jobbet och då jag inte längre har något handsfree så fick det lov att ringa och tänkte absolut inte svara medans jag satt och körde bil i mörker. Jag tänkte att antagligen får dom tala in ett meddelande eller så ringer jag tillbaka när jag kommer hem. Jag hann knappt komma inför dörren när jag kom hem innan mobilen ringde igen, men hann inte svara innan vederbörande hade lagt på. Jag tänkte att det var mig en envis typ att vara på hugget och bara ringa och ringa. Jag började undra ifall det kanske var något viktigt eller ännu värre tänk om det hade hänt någon nära till mig någonting.

Jag ringde upp på det för mig helt okända mobilnumret: Ja, du har sökt mig!


- Är det Sandra!! Fräste en ilsken dam till mig i andra ändan.


- Ja, det är det och vad gäller saken....?


- Jo, du har beställt ett par saker ifrån Fyndiq.


- Ja, det stämmer och undrar.....längre hann jag inte prata innan den ilskan damen i andra ändan hade avbröt mig!


- Du har gjorde en beställningen hos Fyndiq den 29:e september och dessa solglasögon kom i retur. Hur kommer det sig.


Jag skulle svara, men hann knappt öppna munnen innan damen nu ännu mera upprörd avbröt mig igen.

Nu ilsknade jag till och sa ifrån: Hörru, du bara gapar, skriker och uppför dig fruktandsvärt illa till mig. Ställer en massa frågor och får ju inte ens svara innan du avbryter mig. Jag stod inte ut att höra hennes vrede och ilska på mig för något för mig helt okänd ( vet inte om det berodde på att jag inte tidigare hämtade det andra paketet som var nästan 2 månader  försenat). Jag stod inte ut att höra på hennes och var lite skärrad när jag lade på luren i örat på henne. Det tog dryga 2-3 sekunder och så ringde denna Eva Sundqvist upp mig igen, men denna gång så var det min ex-make som tog samtalet och han bad henne lämna mig ifred.


Jag satte mig i soffan och bara skakade på huvet och fattade bara inte hur det kan finnas så mycket ilska, vrede och den där arroganta tonen, när hon avbröt mig stup i kvarten. Jag för några sekunder var det lugnt innan min mobil började pipa att det hade nytt sms och vem var det ifrån: Jo, Eva Sundqvist från Fyndiq som nu när jag inte längre ville svara henne i mobilen, började hon nu skicka sms.

Jag letade reda på numret till Fyndiq och ringde dom men dom hade stängt redan vid 16.00 Det fick istället bli till en början att jag skickade ett mail och förklarade situationen med en utav deras säljare utsätter sina kunder för och fick idag ett svar att dom ska ta och se över detta. - Ja, det kan man ju verkligen hoppas. Och att försöka ge sig på att shoppa hos Fyndiq, det verkar inte vara något bra idé.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards