Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sandra Sterner - 11 november 2009 13:00

Har egentligen inte tänkt tagit upp detta i min blogg, men tycker ändå att det är ett viktigt ämne. Det här det här med den läskiga svininfluensan som cirkulerar just nu.

 

Man läser om det i var och varannan dagstidning, hör i radio var man kan vända sig för att få vaccinet gratis,och det har inte heller undgått att läsa om det på internet. Dom som INTE har vaccinerat sig har dött av viruset, och så finns det dom som har vaccinerat sig, och blivit sjuka. Läste om en liten pojke som hade slutat andas efter det att han hade blivit vaccinerad.

 

Själv blir jag inte mindre klok om man ska ta vaccinet eller låta bli. Mina yngsta barn Caroline, Niclas och Tobias har fått hemskickat info och hälsodeklaration (som ska fyllas i om dom nu ska vaccineras) Jag har rådfrågat med barnens pappor som är Johan till Niclas och Tobias och Jonny som är pappa till Caroline.

 

Johan har i princip samma åsikt om svininfluensa vaccinet som jag har. Medans Jonny tycker att det är jätteviktigt att Caroline ska vaccineras sig. Mina äldsta barn Nina, Jimmy och Henrik som alla är myndiga får fatta sina egna beslut angående att vaccinera sig eller inte.

 

Jaa, det är inte ett lätt beslut det här, och jag tänker mycket på det nästan varje dag.

 

 

 

Nu lämnar vi debatten om svinfluensan, och går in på ett annat ämne.

 

Egentligen är det ingen överrasking, men så klart man blir ledsen när man upptäcker att det visar sig att man har falska vänner. Det fick jag erfara när jag kollade in Facebook och fick läsa om att en utav min f.d vänner skrivit till en annan person (om saker som jag inte vill gå  in på i min blogg) Tyvärr har jag fått erfara detta förut att folk runtomkring en vill vara ens vän! Men kan meddela att jag betackar för falska vänner och det tror jag faktiskt ingen vill ha.

 

 

Glöm nu inte bort alla ni som är skrockfulla att nu på fredag är det den 13:e och för många är det en dag som förknippas med oturdag!

 

Jag däremot tror inte mycket på att det ska hända en massa otursaker bara för att det inträffar fredag 13:e

 

Har inför den kvällen fått 2 st inbjudningar till olika evangemang. Den ena är ifrån det vanliga stället som jag brukar gå på....

 

 

 

Som alltid hålls det på det fascinerade och vackra stället Cafe Opera, och om man vill kan man ta med sig en vän. Men har ännu inte bestämmt mig för att gå på det eller inte. Sist jag var ute var när kändistidningen Klick hade sitt födelsdagsfirade, och jag dök upp där när klockan var närmare midnatt.

 

Den andra inbjudan kom till via e-mail och är ifrån hårdrocksgruppen FatalSmile

 

Fatal Smiles första Stockholms gig år är NU PÅ FREDAG! Uppträder på The cave rockklubb
Releasefest för nya singeln.Världspremiär, visning av nya videon filmad live i Tjeckien!

 

Välkommen!

 

Dom har slagit betyligt större utomlands och har haft många spelningar i USA ( Kolla själv på deras hemsida)

 

Ni som följt min blogg ett tag, vet ju att jag är väldigt svag och faller pladask...som en fura...för just det  lite tuffare hårdrrockskillar. Min ögon blir som hjärformade och det blir fjärilar i magen och man vet inte vart man ska ta vägen.

 

Snygga Yuksel även kallad "Yxan" på gitarr.

 

Ifrån förra spelningen en bild på oss två tillsammans.

 

Skrivet av Sandra 11 november 2009 klockan 13:06























Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards