Alla inlägg den 13 november 2009

Av Sandra Sterner - 13 november 2009 19:30

Hade alldeles för mycket att göra igår förmiddag innan det var dags att åka iväg och jobba kväll. Bloggandet fick helt enkelt vänta. Men nu är jag tilllbaka för lite nya uppdateringar.

 

Som alltid när det gäller saker så är jag nästan alltid ute i sista stunden. Som att ta gårdagen som ex: Kommer lite tidigare till jobbet, för att fråga mina arbetskollegor som jobbar dag, om det finns någon som kan tänka sig byta skift med mig!

 

Trots att det bara är 1 dags varsel och dessutom en fredagkväll. Det visade sig inte vara bland det lättaste. Men envis som jag är så hittade jag till slut, med hjälp av min trevliga arbetskamrat Kadum, en som  var villig att ta mitt skift ikväll.

 

Natten innan (läs föregående inlägg) kunde jag omöjligt somna, och kände mig hur pigg och klarvaken som helst. Slog av datorn efter klockan 2 den natten.

 

Däremot var det inga som helst svårigheter att somna igår kväll. Det blev en liten snabb genomgång av mina e-mail och sedan liten stund framför tv:n. Somnade på stört när jag väl hade kommit i säng.

 

Tidigt i morse när det ilskna alarmet gick på, kändes det ungefär som jag ville göra så här......

 

 

 

 

Efter att ha stängt av alarmet på klockan ett flertal gånger så kom jag till slut upp. Men det är inte bland det lättaste att ena dagen jobba kväll, och komma hem omkring kl:22.30. För att sedan gå upp i ottan, och infinna sig på jobbet och någon gång mellan 7-8....tack och lov att det finns kaffe.!! Finns bara en liten nackdel, och det är så att min stackars mage brukar börja protestera lnär det blir lite för mycket, men det finns inga andra alternativ.

 

I går på jobbet läste jag på nätet en rolig artikel i Aftonbladet som jag gärna tar upp till mina läsare på bloggen.

 

Det stod så här och det fick mig förstås att dra lite extra på smilet

 

Den Ankan väljer vi på julafton. Hollywood frun Anna Anka utmannar Kalle Anka på julafton.

 

Läs den roliga artikeln genom att trycka på bilden

 

Det har liksom blivit en gammal vana som är svår att bryta. Men som så många år tidigare så segrar här hemma i tv-soffan ändå Kalle Anka. Det är jag helt övertygad om, och kommer tillsammans med mina underbara barn och nära och kära sätta mig väl till rätta i soffan med tända stearinljus.

 

Men i år så väljer konkurrent kanalen TV 3 samtidigt att visa Anna Anka nya program.

 

Den inbjudan som kom när hon sist var i Sverige. Kunde jag självklart inte nobba, och det var verkligen en upplevelse att få träffa henne. Även om jag inte hann med att se alla programmen av Hollywoodfruar. Så vill jag inte missa chansen att se hennes nya program, och därför väljer jag att spela in det på dvd:n. 

 

Inför fredagkvällen har jag några valmöjligheter att välja mellan, och det står mellan några alternativ som jag skrev om i tidigare inlägg. Jag återkommer under morgondagen med vilket utav det blir....kanske det t.o.m blir en mysig hemmkväll. 

 

 

Skrivet av Sandra 13 november 2009 klockan 19:29
















Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards