Alla inlägg den 6 december 2009

Av Sandra Sterner - 6 december 2009 19:45

Idag har jag varit ute och flängt efter hoppet att inskaffa mig på julklappar. Precis samma tanke fick förstås flera andra, och det var fullsmockat med folk i Haninge Centrum, och är det något som jag avskyr så är det trängsel och mycket folk.

 

När jag går i en galleria är jag bara inriktad på att komma fram fortast möjligt till dom butikerna, som jag är inriktade på, och zick zacka mellan alla slöfockar som går i slowmotion, och småbarn som trotsar sina föräldrar och vägrar gå, och sätter sig ner på marken och bara bölar..suck!

 

Nej, jag stod helt enkelt inte ut med att gå i Haninge Centrum idag, utan traskade ner till Överskottsbolaget istället. Där var det också mycket folk, men måste ju ändå komma igång lite grann med julklapparna. Men hittade inget som jag tyckte dög i julklappside, och det mesta som var i leksakar var mest skitprylar.

 

Det var lika bra att ge upp igen, och bestämmde mig för att styra stegen mot kassorna. Men precis innan jag var framme såg jag en vara som jag absolut kände att den måste jag bara köpa. En svart läcker kaffebryggare, och det var verkligen på tiden attt inskaffa sig på en sådan. ( Har varit utan kaffebryggare i över ½ år och enbart druckit snabbkaffe som dock inte är det godaste att dricka)

 

Väl hemma plockar jag gladligen upp min nyinköpa kaffebryggare, men upptäcker när jag plockat upp den ur förpackningen att det är en MINI kaffebryggare, och att det endast tar 4-5 koppar!!

 

När Micke fick se vad jag hade köpt började han att garva över den minimala kaffebryggaren. Jag själv hade förstås inte kollat utanpå kartongen, och läst hur många koppar den tog  hade tagit för givet att det var standard storlekar på kaffebryggare och att det som minst gick att brygga 10-12 koppar.

 

Men nu var inte fallet så, och det var lika bra att sätta igång, och genombrygga kaffebryggaren innan man gjorde i ordning första koppen. Micke som stod brevid och tyckte det hela bara var komiskt och höll upp den minimala kaffekannan brevid en kopp i normal storlek, och koppen är större en kaffekannan då kan ni själva förstå hur liten kaffekannan är.

 

Micke undade om man inte lika gärna kunde dricka kaffet direkt ifrån den minimala kaffekannan.

 

Tänk inför julen, när det kommer gäster på besök!! Herregud, hjälp vi kommer med stor sannolikhet enbart få stå och brygga kaffe. Hmm, det kanske är lika bra att inskaffa sig på någon storlek större.

 

Visst, ja det höll jag nästan helt på att glömma bort. Det är ju den 6:e idag, och det är ju dags ( för dom som vill) att kolla vad som finns bakom lucka nummer 6

 

Klicka bara på bilden så får ni se vem som gömmer sig, (och så går det att förstora bilden när den är framme om nu dubbelklickar på den)

 

 

 
Skrivet av Sandra 6 december 2009 klockan 19:38













Av Sandra Sterner - 6 december 2009 11:00

 

 

 

En vecka har gått sedan sist och nu  har den andra söndagen kommit. Idag tände vi två ljus och har låtit dom brinna. Ett litet ordspråk.."Låt aldrig hoppet försvinna det kan kännas mörkt nu, men det blir snart ljusare igen....

 

Skrivet av Sandra 6 december 2009 klockan 10:54

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards