Alla inlägg den 19 december 2009

Av Sandra Sterner - 19 december 2009 20:30

Ledsen att jag inte har hunnit med att uppdaterat min sida förräns nu. Men det har varit fullt upp sedan i förmiddags.

 

Micke hade inget specillet för sig idag, och valde därför att hänga med mig på klappjakt efter dom sista julklapparna.

 

Trodde att han själv skulle komma igång med julklappsinköpen, men icke sa Nicke eller snarare Micke!! Nej, han ska sätta igång till veckan....(snacka om att vara ute i sista stunden)

 

Lite bilder ifrån dagens alla affärer.

 

Denna lilla söta fontän tyckte jag var så söt.

 

Nu är man äntligen hemma igen, och mina stackars ömma fötter värker (och det känns som om dom vuxit flera storlekar och det har med att jag gått och stått i låååånga köer i pricip hela dagen.

 

I går kväll kom Micke och mötte upp mig på jobbet, och det var trevligt att få sällskap hem. Väl utanför jobbet möttes man av en bitade kyla, och kinderna och näsan blev som vanligt knallröda. Bussresan till Farsta gick utan problem, men när vi är på väg till pendeltåget hör jag Micke säga.

 

- Sandra, kolla där!

 

- Vadå, för något?

 

Jag fryser så pass mycket att jag nästan hackar tänder, och det ända som jag tänker på är att komma fram till pendeltågstationen.

 

Micke fortsätter:

 

- Men Sandra! Kolla det sitter en råtta där borta.

 

Jag var helt övertygad att Micke drev med mig, och att det var ett utav alla hans "ryck" som han brukar få när han gillar att skämta.

 

Jag orkade inte bry mig specillet mycket utan sa bara:

 

- Jätteroligt, men jag vill bara åka hem NU!!

 

- Men Sandra jag skojar inte denna gång kolla efter själv.

 

Jag kollade en snabbis åt det hållet som Micke pekade på, och det stämmde det Micke hade sagt.

 

Jag kan garantera er att jag är livrädd för allt som har med råttor/möss att göra. När jag på håll såg att det var en grå/svart råtta som satt på marken och käkade något ifrån en översvämmad papperkorg.

 

Kom ett gäll skrik ifrån mig....iiiii hjälp, en råtta, och trots att väderleken i direkt var något att springa i  så skulle ni hade sett mig igår kväll.Som en skenande häst satte jag full fart framåt, och springade och småhalkade till om varannat.

 

Hörde Micke bakom mig som bara tyckte jag var löjlig, och så hans garv. Men jag tyckte inte alls det var roligt! 

 

Råttor är äckliga, och jag är livrädd för dom. Det kändes nästan som mitt hår  ställde sig vinkelrätt rakt upp. Andfådd och flåsade och med ännu rödare kinder och näsa kom jag till slut  fram till pendeltågstationen.

 

Där möttes man av skyltar att det var förseningar p.g.a tidigare olycka vid Stockholm Södra och p.g.a av det dåliga vädret skyllde SL på växelfel..( det är som vanligt när det råder vintertid och är minusgrader alltid blir det fel på pendeltågen.

 

I vanliga fall brukar det bara ta ca: 1 timme hem från jobbet. Men igår tog det nästan 2 timmar att ta sig hem.  

 

Vämde lite varm choklad för att börja "tina" upp och tog en smörgås. Sedan var det bums i säng, och somnade på direkten och sov som en stock.

 

Sedan en liten påminnelse till mina läsare i morgon startar Anna Ankas nya serie på TV3 klockan 20.00

 

Ett helt gäng med TV3 profiler har åkt över till Anna, och gjort filminspelning i L.A Nu startar dom 6 nya avsnitten av hennes egna serie.

 

Där man får följa Anna när hon tar sig an julfirandet och julstöket. Hur det går för hennes förberedelser inför julen, och allt som är där runtomkring. Annas sista program sänds samtidigt som Kalle Ankas visas på TV1 och det återstår att se om Anna nu lyckas "knocka" ut självaste Kalle Anka på julafton. 

 

Nu har det blivit dags för den 19:e lucköppning utav min advetskalender, och med tanke på vad som hände mig igår!! Tycker jag denna bild passar bra idag.

 

 

 

Skrivet av Sandra 19 december 2009 klockan 20:30






















Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards