Alla inlägg under juli 2011

Av Sandra Sterner - 4 juli 2011 21:18

Idag måndag och för mig brukar det just det vara den mest svår startade dagen på hela veckan, man vet då att man har en hel lång vecka framför en som väntar.


Direkt efter jobbet så åkte jag hem för att hämta städgrejerna och lastade in det i bilen och körde direkt ut till landstället Gålö. Där jag under flera timmar har hållit på med att dammsuga, damma mattorna, torka ut alla hyllorna, göra rent i kyl/frys skura av alla golven.Nu är det skinade rent och snyggt därute på landet igen och det doftade så gott utav blomster Ajaxen som jag skurade av  golven med.


Det blir inte uppe specillet länge för mig ikväll börjar lite smått nu känna mig trött och i morgon är det upp tidigt igen. Så det blir inte så mycket mera skrivet utav mig ikväll.

Av Sandra Sterner - 3 juli 2011 20:00

Hej och hå...flyttlastet har nu gått, men ännu inte för mig utan för min son Jimmy som denna helg nu också flyttat hemifrån. Både jag och Jimmys pappa Johan och brosan Henrik har varit schyssta och ställt upp med att köra i omgångar Jimmys alla prylar som han både hade inne i sitt rum och nyinköpta saker som han inskaffat sig på IKEA. Det enda som Jimmy lämnade kvar inne i sitt rum var en garderob, som han inte ville ha med sig, då han både har en klädkammare och garderober i sin nya lägenhet.


Jag tycker förstås att det är både väldigt tråkigt och ledsamt att nu även Jimmy flyttat hemifrån, men ingen kan ju bo hemma hos förädrarna i evigheter. Jag är så lyckligt lottad att jag fortfarande har min minsting Caroline här hemma hos mig. Men nu bor vi på tok alldeles för stort, nu står det ännu ett tomt sovrum här hemma i radhuset och ännu återstår det dryga 3 veckor kvar innan flyttlastet går för våran del.


Jag körde ner Caroline till hennes pappa i fredags kväll och fick veta dagen efter att dom hade haft en mysig fredagkväll tillsammans. Jonny hade hyrt några dvd-filmer och dukat upp med både godis och läsk. Dagen efter stack dom iväg tidigt för att ta färjan från Slussen över till Djurgården för att gå på Gröna Lund. Där dom stannade ända fram till kvällen. Nu är min "lillskrutta" tillbaka hemma igen och i morgon väntar fritids för henne och för mig åka och jobba.


Nu väntar en skön stillsam söndagskväll framför tv:n och hoppas verkligen att det finns något sevärt att se på "dumburken" ikväll.

Av Sandra Sterner - 1 juli 2011 21:32

Tjoho, äntligen har fredagen kommit och nu är man ledig i två dagar. Denna fredag på jobbet har faktiskt varit lite annorlunda, och idag blev jag tillfrågad om jag ville göra några andra arbetsuppgifter. Det var nämligen så att en utav cheferna kom ut i lunchrummet när vi precis skulle till att ha kafferast, och vid nästan alla tillfällen då det är raster försöker jag skynda mig på för att komma ut och sitta och njuta i solskenet. Nåväl det var ju inte direkt det jag skulle skriva om, utan det var ju det som chefen frågade oss alla som stod där och skulle ta kaffe.


- Är det någon här som har körkort.


Jag och en kollega till mig svaradei kör: Ja, jag har....


Chefen fortsatte: Så bra, då ska ni få hjälpa till med en sak om en stund.


Sedan försvann han in på sitt kontor igen. 


Jag som alltid varit vädligt nyfiken utav mig blev lite undrade och fundersam, och efter det att jag hade tagit mig en kopp kaffe traskade jag in på hans kontor och frågade vad det var som skulle göras.


- Jo, det är så att vi ska hämta en lätt lastbil idag i Upplands Väsby och vi behöver någon som kör tillbaka personbilen vi ska köra dit med.


- Ojdå, så kul, jag ställer såklart gärna upp och hjälper till att köra.


- Okej, så bra Sandra, jag kommer och säger till när det blir dags att åka.


Jag gick ut  och tog min rast och tyckte det skulle bli roligt att få göra lite annorlunda arbetsuppgifter idag. Sedan kom chefen och sade till mig att det var dags att åka och att utanför väntade hans chef i bilen.


Jag tänkte: "Vaa, hans chef och jag som först hade trott att det var med honom jag skulle åka med.Jag blev först en aning nervös, då jag inte alls kände hans chef så himla bra, men det visade sig att Håkan var hur himla trevlig och snäll som helst och vi satt och pratade hela vägen enda från Västberga till Upplands Väsby. När vi var framme vid bilaffären, så växlade vi bara några enstaka ord innan han försvann in i bilaffären för att hämta den nya lastbilen och jag hoppade in på förarsidan och var schysst och körde tillbaka hans bill till Västberga.

Jaa, det är alltid roligt när man känner att man kan hjälpa till och vara andra till hjälp, som självklart är schyssta och snälla tillbaka.


Nu över tillnågot helt annat och nu kommer det även komma en hel del bilder. ( Det tror jag säkert uppskattas utav min läsare) Jo, det är nämligen såhär min äldsta dotter Nina och hennes make och dotter är här i Stockholm igen. Dom kom redan i måndag och har varit mestadels hemma hos Nina pappa Johan. Sedan vet jag att även Nina har hälsat på många utav sina vänner som hon fortfarande har kvar sedan skoltiden. Idag på eftermiddagen kom dom över till mig och hälsade på och lyckan för mig att få träffa dom alla tre igen var total. Herregud, vad jag saknar Nina, Janne och Nova och jag blir alltid lika glad och upprymd när dom kommer till mig och hälsar på.  


 

Janne och Nova som sitter i mitt knä



   Janne, Nova, jag och med ryggen mot kameran och dessutom nysnaggade: Till vänster Jimmy och Niclas



   Nina och Nova



    Me

 

 

Dom båda söta prinsessorna Caroline och Nova

 


   Nina och jag



   Svärsonen och jag


Sedan hade jag även lovat att köra ner Caroline till hennes pappa i Nynäshamn, och det har också hunnits med nu på kvällen. I morgon ska dom gå på Gröna Lund tillsammans.


När jag kom hem började det kurra rätt rejält i magen, så det blev på med grillen och grilla lite laxkotkletter, räkor och champingjoner och till det unnade jag mig ett glas vitt vin.


  

Jam jam det satte verkligen gott med grillat.


Nu ska jag försöka börja gå ner till varv och göra fredagskväll, och bara ta det lugnt och slappa.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards