Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Sandra Sterner - 9 maj 2012 22:47

Det är så typiskt och irriterade, och ska förklara för er läsare så att ni också hänger med. Ni som dagligen följer med i min blogg vet ju vad det är jag skriver, men till er som kanske inte varje dag följer med i min blogg, så kan jag tala om att jag sedan en tid tillbaka har varit i tvist med mitt hyresbolag och då varken tycker att dom INTE tillräckligt underhåller lägenheter så som dom ska och inte heller tillmötesgår sina hyresgäster önskemål på att få saker fixade och lagade i lägenheterna, så beslutade jag mig för att vända mig till hyresnämnden.Mina önskemål eller snarare krav skulle passa bättre in var att jag vill få mitt sovrum omtapeterat och taket och runt fönsterna ommålade.Samt få hela parkettgolvet i vardagsrummet utbytt, och efter förhandlingarna med hyresnämnd och hyresbolaget kom det då till slut fram att jag både skulle få det omtapetserat och nytt parkettgolv i vardagsrummet.

I slutet av förra veckan fick jag veta att dom skulle sätta igång med renoveringen av min lägenhet idag. Både igår kväll och i morse kämpade jag mig mer eller mindre blå för att få ut så mycket som möjligt av möblerna från sovrummet. Det fina trä databordet som var från pappa,som jag skulle transportera hem i min bil i samband med mammas flytt, fick jag hjälp att skruva ner, men väl hemma igen visade det sig inte vara bland det lättaste att sätta ihop det. Fy fan vad jobbigt det var och ett tag tänkte jag att: Nu ger jag upp och hämtar en massa silvertejp och binder runt hela bordet, men det skulle ju förstås inte så klokt ut och efter att ha suttit på golvet med att massa träbitar runt omkring sig så gick det ändå till slut. I morse upp tidigare än vanligt och morgon männsika kommer jag aldrig någonsin bli och det blev med en gång till att få ut datorn och det var ju inga problem, utan det blev desto störra problem då det inte på något sätt gick att lirka ut databordet till vardagsrummet via dörrposten, men hur jag än vred och vände på bordet så gick det bara inte och vem orkar klockan 7 på morgonen sätta sig och skruva ner ett databord...? Nej, inte jag iallafall. Det enda som nu stod kvar i sovrummet var den stora dubbelsängen, som målaren hade sagt att det var "Okej" att den kunde vara kvar och den kunde dom flytta på alltefter som dom blev färdig i rummet och då jag inte hade all värld i tiden att hålla på att trilskas med det förbaskade databordet, så vände jag det bara upp-och-ner och lade det i sängen och där fick det lov att ligga kvar till jag kom hem. När jag efter en lång dag kommer hem ifrån jobbet så upptäcker jag att det inte alls har varit någon målare hemma hos mig idag och det gjorde mig så irriterad och sur. Detta har nu ställt till en massa ny bekymmer och det första jag måste göra i morgon bitti är att få tag på det bolaget som skulle komma hit och fråga varför dom bara struntade i det och det hör väl ändå till att man kan ringa och tala om det är så att dom fått förhinder.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards