Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Sandra Sterner - 24 maj 2012 19:52


Aj, aj, min stackars vänstra stortå, det gör så ont i den fortfarande. Det var förra fredagen som min stortå åkte på sig en ordenlig smäll, då det var en som lyckades sätta sin tunga känga rakt ovanpå min fot och då jag den dagen hade på mig sandaletter så "blottades" ju tårna och det blev liksom direkt huvudet på spiken.


Jag gallskek rakt ut av smärta och det började blöda,och värken jag hade dom första dagarna efteråt var fruktandvärda, men det var bara att bita ihop och åkte ändå iväg och jobbade på lördagen. Stortån har varit uppsvälld och ömmande och nageln har varit lös, men lossnade inte helt förrän idag.



I morgon så är det underbara fredag och helgen är på ingående...det blir helt underbart med en ledig "Weekend"


Jag har sett anslag att det kommer ett Tivoli i närheten av där vi bor och hade tänkt överraska Caroline, med att ta med henne dit i helgen. Hon är faktisk riktigt galet förtjust i allt som snurrar runt och går fort och för att inte tala om berg-och-dal-banan, som är en utav favoriterna.  Ju fortare och snabbae tempo det är på åkattraktionerna desto bättre för den unga fröken Caroline. Jag själv föredrar att stå kvar och ha fast mark under fötterna och inte ge mig upp i något: Fritt Fall, Katapulten ( där det ser ut som dom som sitter skickas iväg till yttre rymden eller kastas iväg som något oanvändbart) och vid många tillfällen har Caroline, frågat och bett mig att åka med henne i Berg-och-Dal-banan. Men jag total vägrar och det finns absolut ingenting som kan få mig att vilja sätta mig i något utav dessa åkattarktioner, Om det inte skulle vara så att jag dog i hjärtattack, så skulle jag antagligen SKRIKA ihjäl mig och dessutom säkert spy. Så det blir ingenting av det, utan jag föredrar att stå kvar på marken och titta på när min busiga och överaktiva dotter får utlopp för sin överskottenergi. Sedan till hör det ju ockå när man gå på tivoli att man köper lotter och hoppas på att Caroline vinner något pris och som sist avslutar man med sockervadd, popcorn och läsk.



Nu över till en helt annan sak och som ni kanske känner till så tillhör ju humor en utav mina starka sidor och det är bland annat därifrån som jag hämtar min energi och det sägs ju att. "Ett gott skratt förlänger livet"


Nåväl bilden som jag hittade via att en utav mina vänner hade lagt upp den på sin facebook. När jag först läste det som stod, trodde jag det var ett skämt. Men det verkar tydligen inte vara ett skämt, då det är tidningen "Vi föräldrar" som från början valt att publicera denna bild. Så mina läsare var nu lite försiktiga när ni åker utomlands och särskilt när ni ska till att  presentera er! Det kan bli alltfrån dubbeltydligt, pinsamt, tokigt och till sist väldigt roligt.


 




  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards