Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Sandra Sterner - 17 maj 2012 22:36

Jaha, blev nyss varse utav Metrobloggen, att det tillkommigt yttligare funktioner på bloggen och dom vill även att jag ska ta mig tid att svara på en massa frågor om: vad jag tycker om bloggen, hur dom kan bli bättre och vad dom kan tillföra mera till bloggen...o.s.v. Läste som hastigast igenom frågorna, men vet ännu inte om det är värt att lägga ut en massa tid för att svara på deras frågor.


Är det något som jag verkligen ogillar skarpt och väldigt mycket så är det just att städa. Men såklart viist händer det att jag tar en sväng med dammsugaren här hemma och torkar golven. Men det händer även att det ibland kommer hit någon och städar och torkar golven.


Idag skedde ett utav min impulsinfall och det var att jag tog itu med att städa ut bilen invändigt och det var verkligen på tiden att bilen blev utstädad.


Inför någon helg, eller kanske redan nu på söndag, måste jag bara börja ta itu med min baksida och denna lilla jordplätt. En granne som gick förbi min baksida härom kvällen, frågade mig; Varför har du ingen gräsmatta..?


- Ja, det undrar jag också. Det har sett ut såhär sedan jag flyttade in. Det enda lilla gräs som växer är lite grästuvor här och där och det är knappt det får växa i fred då min dotter har en katt som visst gillar att äta upp det ynkliga lilla gräset som nu råkar växa.


Min granne verkade tycka jag gjorde mig lustig, men ser det inte alls som speciellt roligt att våran katt Simba, mumsar i sig utav det ynkliga lilla gräset som nu behagar sig att växa på min baksida.


Grannen fortsatte. Det är inte mycket till gräsväxt på din plätt och det ser mera  ut som en liten åker, så varför inte sätta ner lite potatis.


- Nej, det ska verkligen inte bli något potatisland på min baksida och det enda av växtligheter som jag nu har planterade förra året i samband med att jag flyttade och det var smultron och jordgubbsplantorna och rabarberna.

Så nu till helgen ska jag iväg och inskaffa mig på en massa gräsfrön och ska sedan försöka ( det ska jag väl lyckats med om nu inte fåglarna pickar i sig fröna och katten äter upp gräsmattan) men lyckats jag med det så får jag så småningom en fin gräsmatta.



  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards