Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sandra Sterner - 19 maj 2012 21:44

Idag lördag och det blev inte mycket till sovmorgon i morse, utan upp vid 8-tiden för att göra mig i ordning.



För att sedan sätta mig i bilen och köra iväg till  jobbat. Det är nämligen så det ser ut för mig, och framöver så kommer jag nu att jobba varannan lördag och då blir man ledig en dag mitt-i-veckan istället.

Som alltid när man jobbar i butik, så finns det alltid saker man kan ta sig itu och fixa med någonting. För min egen del som sedan en tid tillbaka sysslar nu på dagarna med det som tidigare var min hobby och gissa om jag trivs som fisken i vattnet.


 

En annan sak det är att man får lov att "behärska" sig och inte köpa allt det man nu nästan varje vecka får syn på, när det kommer en ny leverans till butiken. Det har blivit så efter som jag nu är inne och jobbar på min 2:a butik och man har under den här tiden lärt sig att man inte kan shoppa allt det som faller mig i smaken, men emellanåt kan det bli svårt och skulle hellre så gärna vilja köpa varenda klädsplagg, som jag gillar, men bor som sagt bara i en 2:a och i den här lägenheten finns det tyvärr ingen klädkammare, utan bara en enda lång hall som jag mätte en gång och har för mig att den var ca: 7 meter och utefter  väggarna så finns det 4 spegel ( förstås) garderober och endast 2 vanliga så garderober och det är för min del på tok alldeles för lite. Förutom mina kläder, så ska Caroline kläder rymmas där och en utav dom mindre garderoberna är avsett som linneskåp.

Nu återigen till dagen och idag kunde jag inte stoppa den hungrande köplust som fanns inom mig och det blev lite saker som jag shoppade på jobbet idag.


Detta var det som jag shoppade på jobbet idag:




 

En ny svart/paljett/väska

 

Ett par beiga ( och även dom med lite paljetter gympaskor) till Caroline, som precis likt sin mamma gillar och uppskattar det som glittrar och skimrar.


 


Köpte även en svart/vit kort-kort klänning, som antagligen istället får lov att användas som tunika på jobbet. ( Hmm, man vill ju inte få klagomål...igen) och den hade jag tänkt sätta på mig i morgon och eventuellt visa upp den på bloggen.


Det var dagens händelser det....


Nu hoppar vi istället över till gårdagen och igår råkade jag ut för att en jävla puckat idiot klev mig på foten och då jag numera har börjat använda sandaleteter så är ju just tårna extra känsliga. Puckot, som klev på min fot träffade så pass illa och det träffade min stortå. Fy fan, vilken smärta som uppstod och jag bara vrålade rakt ut av smärta: AAAAJJJJJJJ!   Tittade ner på min ömma stortå, som pulserade av smärta och såg att det börjat blöta under nageln, som för övrigt när jag hade haltat hem och tvättat av foten och märkte att hela nageln satte lös och antagligen så kommer den att lossna helt utav sig själv dom närmaste dagarna.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards