Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Sandra Sterner - 15 maj 2013 17:47

Till alla schlager och musik fantaster nu så är den  internationella sångtävlingen Eurovision Song Contest 2013 i full gång med repetitioner och 2 semifinaler, som dom alla länderna måste kvala sig igenom för att ta sig vidare till den stora finalen på lördagen på Malmö. Arena.


Det var ju ingen snack om saken förra året då dom flesta utav länderna röstade och gav Loreen framförde sin vinnarlåt Euphoria och vann hela spektaklet. Det visar ju sig att Sverige har både väldigt bra artsiter och suveräna starka låtar, som även dom andra länderna uppskattar. Det är ju bara att se vilka år som Sverige har vunnit Eurovison Song Contest.


* 1974  ABBA- Waterloo


* 1984  Herreys - Diggi-loo  diggi-ley


* 1991 Carola - Fångad av en stormvind


* 1999 Charlotte Nilsson - Take Me To Your Heaven


* 2012 Loreen - Euphoria



Programledare rollen för denna internationella tävling har ju Petra (Mähä) Mede. Som ni säkert förstår med det jag skrivit så är hon ingen direkt favorit hos mig som programledare, utan skulle snarare vilja uttrycka mig att hon är alldeles för alldaglig, och dessutom en tråkig och trist som person. Det hade varit bättre om produktionen hade sett till att plockat eller letat reda på en person med lite större namn ( internationellt namn) på en programledare, skådespelare, sångerska.Tänkte på förra året då SVT hade mixat fram en härlig blandning av programledare till Melodifestivalen. En trio bestående utav Måns Zelmerlöw, Christine Meltzer och Dolph Lundgren. Skulle vilja säga att en utav personerna var för mig helt otippade, och trodde inte alls att en sådan stor Hollywoods skådespelare som Dolph Lundgren är skulle tacka JA till att medverka som programledare i Sveriges Melodifestival. Nu var det ju så att han enbart medverkade i 1:a och så förstås i den slutgiltiga finalen, så gjorde han ett galant jobb och bjöd på mycket på sig själv, och visade även upp att han hade flera talanger såsom att sjunga, dansa och spexa. Vilket jag uppskattar väldigt mycket att folk, gör och vågar bjuda lite mera på sig själva.


Nu över till artisten  Robin Stjernberg som ska representera Sverige med sin vinnarlåt You är ingen låt som jag heller gillar. Hade mycket hellre sett YOHIO med låten Heartbreak hotell eller Anton Ewalds som sjung Begging som representanter i Eurovison song contest. Igår höll den första semifinalen och dom 16 länderna som tävlade blev det bara 10 som gick vidare till finalen på lördagen. Likaså i morgon fortsätter semifinalen och vilka artister och låtar går vidare till lördagens direkt sända final på Malmö Arena.

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards