Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Torsdag kväll

Av Sandra Sterner - 20 februari 2014 22:00

Natten till idag kunde jag knappt somna, utan det kändes inom mig som om det hade hänt någonting, men inget som jag direkt kunde sätta fingret på. Låg i allafall flera timmar och vred och vände på mig. Tittade i taket och vred mig och försökte mig även på att lägga mig på både vänster sida, och sedan höger sida, men sömnen ville bara inte infinna sig. I stället så var det något inom mig som typ som en "röst" att det var något som hade hänt något.....men kunde inte sätta fingret direkt på vad det var......


Till slut så måste jag ha somnat för när jag vaknade så blev jag väckt utav alarmet på mobilen som gick igång. Då jag inte hade sovit så värst bra så var kände jag mig som en zoombie när jag efter att ha snoozat av mobilen flertal gånger kom upp.


Inte gjorde det saken bättre att jag märkte att det under natten blivit som ett vitt täcke utav nysnö på marken. Hmm., det gjorde ju så att det tog emot ännu mera att "sticka näsan utanför dörren". Usch, så mycket som  jag avskyr och hatar, snö, kyla, is, hala, frysa, vinter och köra bil i flera centimeter nyfallit snö och på just på dom mindre vägarna som inte är så mycket uppkörda blir det ju en del snömodd. Jag tänkte: Suck, ja, tydligen så är ännu inte slut på snöandet och vintermånaderna.

Jag som tyckte det var så härligt häromdagen när solen tittade fram och gjorde, den vanliga så trista grå vardagen lite extra sådär ljus och härligt skön med sin värme. Jag tror inte jag är ensam att tråna och längta tills den riktiga våren och värmen kommer.


Idag på jobbet fann jag bland skorna ett par riktigt stora pråmar till skor. Må, hända att jag sett stora skor och även fossingar är ju själv storfotat och som jag skrivit förrut så har jag ju 41 i skorstolek. Caroline, ( ja, vad är det man säger: Äpllet faller ju inte så långt från trädet) och hon går mycket snart även i mina skor, då hon nu har 40 i storlek. Häromdagen, var hon och mätte hon sig och är nu 1.65 lång. Så någon risk att hon skulle bli kortväxt är ju helt uteslutet, utan hon blir lång precis som sina föräldrar. Just det kom ju ifrån ämnet det är med dom BIG SIZE dojorna. Jag lyfte upp dom och granskade dom och kliade mig i skallen och undrade: Finns det verkligen människor med SÅHÄR stora fötter...?? Dom påminnde om svarta boots, och tog av mig jobba skorna och på skoj mätte jag min fot utmed dom svarta bootsen. I jämnförelse med mina fossingar och dom svarat bootsen så såg mina fötter plötsligt små ut. Jag var tvungen att vända på dom för att se om det möjligtvis fanns någon storlek och mycket riktigt så visade det sig vara storlek 54!!!

Jag började småfnissa och kom och tänka på låten: Row, row, row your Boat....

Jag, undrar ja, hur pass lång och stor en person är med skostorlek 54! Det kan ju inte direkt röra sig om en liten, nätt männsika, utan snarare en bamsing typ en jätte.


I morgon är det fredag och som alltid på den dagen som slutar vi enligt schemat tidigt.Det gör ju så att helgen känns lite extra lång. Tack vare att det blir tidig hemgång på fredagar så hinner man ju också uträtta ärenden som man annars inte hinner med under måndag-tordag. Så i morgon blir det efter jobbet att fixa lite ärenden som man annars inte hinner med under dom andra veckodagarna.


På lördag är det ju dags för den 4:e deltävligen i Melodifestivalen. Denna gång så är det staden Örnsköldsvik. Jag för min del tycker att den allra sista deltävligen har några utav mina favorit artister som just är duktiga i schlager sammanhang. Ja, vem ska jag börja med av dessa.....

Vem kan inte motstå att inte tycka om den glada, klämkäcka, yrvädret: Linda Bengtzing. Som även tidigare har varit med flera gånger i Melodifestivalen. Jag tycker hon leverar ett sånt otroligt stark energi och glädje när hon står på scenen och sjunger. Jag kan inte hjälpa det, men man blir liksom glad att både se henne sjunga och försöka ge sig på att dansa på scenen. På lördag är det då dags för Linda att inta scenen igen och denna gång med tävlingsbidraget: Ta mig.


Gruppen Alacar, dom har ända sedan dom från början bestod av 4 medlemmar, alltid varit en popgrupp som gjort suverän musik. Så vitt jag vet och känner till så sjunger dom ju mestadels på engelska, vilket jag allra helst föredrar att lyssna till när det gäller musik. För att inte tala om deras mycket väl inövade perfekta koregrafi och dom dance movies dom utför på scenen.  Wow, wow, det går ju bara inte att titta sig mätt på dom när dom dansar loss och är det bara jag som rycks med i soffan när denna trio sätter i gång och dansar loss i tv-rutan...? På lördag är det dags för dom att sätta på sig disco kläderna och dansa loss och ge järnet med tävlingsbidraget: Blame it on the disco.


Var det inte så att förra året så var Anton Ewald en utav alla nykommlingar i Melodifestivalen. Detta år är han redan tillbaka igen och med tävlingsbidraget: Natural, får man lyssna till hans tjusiga sångröst och kanske man får se några häftiga dance movies. Men hoppas för Gud, skull att man slipper se hans förra årets bakgrundsdansare. En utav killarna som var med förra året kunde inte dansa alls, utan såg mera ut som han hade något slags spamser och det liksom ryckte och spritte i kroppen på honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards