Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Sandra Sterner - 2 oktober 2015 17:23

Det har visst gått och blivit en ny månad och nu är vi inne i höstmånaden oktober och man brukar ju förvänta sig att just månaderna september och oktober brukar bestå av regn-och-rusk väder och man bävar verkligen för att ta sig ut, men konstigt nog så har både september och oktober haft bättre väder än vad vädret var i sommars. Inte för att jag vill klaga, utan njuter så mycket som möjligt och tar tillvara att vara utomhus på dom lediga stunderna man har på dagarna.


Jag har märkt och även såklart sett att jag fått mera läsare till just denna blogg som ligger under Bloggplatsen. Vill därför poängtera och tala om att denna blogg är egentligen inte min huvudblogg!! - Nej, just det, ni läste rätt. Denna blogg som jag märkt fått några flertal läsare är egentligen en backup eller såkallade reservblogg. Den egentliga bloggen som från början har varit min huvudblogg ligger under Metrobloggen ( klicka på länken) och denna blogg startade upp den 30:e april 2008 och på den tiden så ägdes just då Metrobloggen, utav tidningen Metro ( som delas ut Gratis lite varstans) Vi alla som bloggade under denna domän fick ju verkligen "kalla fötter" och i det närmaste panik, då vi trodde att allt det vi skrivit skulle gå förlorat. Det var många likt mig från början valde att fly bloggen och starta upp en på än annan bloggportal, som denna på Bloggplatsen. Jag började flytta manuellt lägga över varje blogginlägg för sig och även alla dessa bilder, men kände att jag bara inte skulle orka lägga överallting. Bad en stilla bön och hoppades i det längsta att Metrobloggen kunde räddats eller om någon villig köpare kunde ta över Metrobloggen och se till att alla dom som bloggat under Metrbloggen kunde få kvar alla sina skriva inlägg och såklart bilderna. Det gick någon dag och sedan läste jag detta: Metrobloggen räddas och togs över av

Virtuell Media. - Wow, så glad jag blev och samtidigt så sparade detta in en massa dyrbar tid med att manuellt flytta över alla dessa skriva inlägg och bilderna som ska laddas upp på nytt. En massa krångel och besvär. Jag flyttade över en del skriva inlägg och bilder till denna sida, men om man nu vill läsa allt det jag skrivit under åren, då rekommenderar jag att ni läser på Metrobloggen.


I morgon så fyller mitt hjärtegryn Caroline 15 år och har frågat henne sedan länge vad det var hon önskade sig till sin födelsedag. Det som stod allra högst upp på önskelistan från början var en moped, men det blev tvärnej. Och det utav flera anledningar + att hon inte heller har något mopedkörkort. Alternativ 2 som var på önskelistan var en hundvalp! - Jösses, räcker det inte gott och väl med 2 katter Simba och Junior. Att skaffa sig en hundvalp och vara borta flera långa timmar varje dag. Stackars lilla vovven, det går ju bara inte och dessutom ska ju gå ut och rasta en hund var 4-6 timme. Jag vet inte riktigt säkert då jag själv inte har något hund och inte heller har några som helst planer på att skaffa någon. Jag vet och känner även dåligt samvete över att jag säger Nej till Carolines födelsedagspresenter, men är så otroligt rädd och försiktig med min dotter och vill bara hennes eget bästa. Det  sista och 3.e önskningen var en större säng och det kan jag mycket väl förstå att hon nu ville ha. Caroline tidigare säng åkte vi och köpte sommaren 2011 och då hade vi precis flyttat in i den lägenheten vi bor i just nu. Vi åkte till IKEA och Caroline fick själv välja ut vilken säng hon önskade sig till sitt nya sovrvum. Den hon pekade på och valde ut blev en vit vångingsäng. På den tiden för 4 år sedan då var min son Niclas på besök här hemma och då passade valet av att just välja en våningssäng perfekt i hennes sovrum. Men allt eftersom åren gått så har ju Caroline vuxit och blivit alltmer större och större och nu i morgon är hon 15 år och då vill man ju inte längre ligga i en sådan säng.


En väns vän till mig skulle sälja sin säng och den fanns att hämta nere i Nynäshamn. Det fanns bara ett krux eller ett stort dilemma, hur fasiken ska jag få hem den stora sängen. Okej, må hända att jag har en bil, men ingen kombi och inte heller någon dragkrok har jag på bilen. På min förra bil som jag ärvde efter min pappa, den var ju båda kombi och hade dragkork, men då det typ stup i kvarten uppstod problem med denna bil så var jag till slut illa tvungen att göra mig av med den bilen. Jag funderade och tänkte ett tag och kom och tänka på att min son Henrik har ju dragkrok på sin bil och han kanske var ledig idag och kunde hjälpa sin mamma. Jag ringde upp honom, men fick veta utav honom att han befann sig på jobbet och kunde dessvärre inte hjälpa till. - Kolla med Jimmy, han har ju bil.....


- Vaaa, har Jimmy skaffat bil..?! Jag visste att han klarat körkortet, men hade ingen aning om att också hade skaffat sig en bil. Provade ringa Jimmy, men det var bara hans svarare som gick igång. Därefter så provade jag ringa min bästa vän Johan, men han inte tillgång till någon bil, men sa: Fråga Niclas om han kan hjälpa till och hämta sängen. Och hade nästan börjat gett upp hoppet med att få hem sängen till Caroline när min son Niclas erbjöd sig för att hjälpa till att hämta sängen nere i Nynäshamn. - Tjoho, vilken guldgosse och med så stort hjärta i kroppen hjälpte han sin mamma och även så sin lillasysters önskan att få en ny och större säng inför hennes födelsedag.


- Tusen Tack, Niclas, för all hjälp med att få hem sängen.


I morgon så väntar en stort födelsedagsfirande för Caroline och nästan alla hennes syskon kommer, förutom Tobias ( som jag trodde skulle komma) men han måste jobba. Men alla dom övriga syskonen kommer: Nina, Jimmy,. Henrik, Niclas och så mitt barnbarn Nova och min svärson Janne och min bästa vän Johan.




Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards