Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av Sandra Sterner - 25 oktober 2015 10:19

Igår var vi i Västerås för att gratulera och fira mitt barnbarn Nova som hade fyllt 8 år i torsdags. Och senaste jag hade min bil på reperation ( ni vet det gick inte att öppna förardörren från insidan) i alla fall så brukar min vän Tommy kolla igenom bilen och han hade sett att en annan grej snarast måste bytas, och detta gjorde att jag kände mig lite för osäker för att ta min egen bil och köra dom alla cirka 14 milen, som jag tror det är till Västerås. Då nu nästan alla mina barn har både körkort och bil så hörde jag med både Henrik och Jimmy om vi inte vi här hemma kunde samåka med dom och såklart dela på bensinkostnaderna. Det blev bestämt så att vi skulle åka med Jimmy och han kom strax efter 10-tiden igår och plockade upp oss och då det var många mil att köra så blev det första stoppet till macken för att tanka. Därefter satte vi oss i bilen igen och körde mot Västerås. Då Jimmy inte kört den sträckan tidigare så guidade jag honom genom resan. Och jag må säga att det kändes bra konstigt att sitta bredvid i  passagerarsätet och inte vara den som alltid körde bilen. Men man vänjer sig vid allt och det är klart att man efter ett tag såklart får lov att vänja sig att det är ens barn, som numera kör bilen och senaste jag åkte med ett utav mina andra barn, det var för cirka ½ år sedan. Det var Valborg och vi skulle åka ner till Nynäshamn och äta på restaurang och så den stora brasan tändas ute på Lövhagen. Då var det Niclas vi alla åkte med och då ville så gärna Caroline sitta bredvid sin storebror i framsätet och då fanns det ingen annan plats över för mig, än att slå ner baken i baksätet. Trots att Jimmy ganska nyligen fått sitt körkort så körde han riktigt proffsigt och det var som han hade haft sitt körkort i många år. Vi startade efter det att vi hade tankat lite efter 10.30 och var framme i Västerås redan före klockan 12.00 Vi skulle vara framme oss Nina vid 13-tiden och hade drygt 1 timme över att gå omkring i Västerås centrum. Caroline, som nu har kommit in i en shopping period hittade en massa nya och snygga tröjor och toppar som hon önskade sig vilja ha och snäll och omtänksam som jag alltid är så köpte jag alla dessa plagg hon ville ha. Detta trots att hon redan tidigare fått en massa nya kläder så fick hon även igår några till.


Ja, det blev en snabb shopping och till mig hittade jag ingenting, men det gjorde inget, och för den delen så är min garderober sprängfyllda med kläder och skulle verkligen behöva rensa och sålla ut bland mina garderober och byrån. Vissa kläder använder man sig inte lika mycket utav och en del kläder hänger bara och tar upp en massa onödig plats och någon gång i framtiden ( vet bara inte när jag får lust eller känner för det) så ska jag gå igenom mina garderober och plocka bort kläder jag inte använder mig av längre.

Nu över till Nina igen och framme oss henne var vi omkring den tiden hon hade sagt att vi skulle komma. Min älskade söta dotter Nina öppnade dörren och hon var så vacker i går klädd i svart kjol och vit blus och till det hade hon lockat sig axellånga hår och bredvid Nina stod en superglad och förväntansfull Nova och man kunde jag inte låta bli att sträcka ut armarna efter henne och omfamna henne med en stor kram. Vi var dom första som hade kommit, men strax efter oss så kom min andra barn Niclas, Tobias, Henrik och så deras pappa och min bästa vän Johan. Dom hade alla samåkt med Niclas i hans bil.


Ja, det händer inte alltför ofta att alla mina barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline är samlade tillsammans. Men igår så var alla mina barn under samma tak och det går knappt med ord att beskriva den underbara känslan att ha alla sina barn under sina ”vingar” för ett par timmar. Nina och Janne, bjud på kaffe, läsk, en massa goda bullar och kakor och sist men inte minst en magnifik och special gjort rosa prinsesstårta med en bild på en Disney figur och sedan hjälptes Nina och Nova åt för att sätta fast dom 8 små guldljusen i tårtan och därefter så tändes dom små ljusen, och det hör ju till att man ska sjunga för födelsebarnet och vi ställde oss alla upp och sjung för fulla muggar för Nova: Ja, må hon leva uti hundrade år…..



 


Vi sjunger för födelsedagasbarnet som fyller 8 år.

 


  


Mina stiliga och fina pojkar Tobias, Henrik och Niclas



Nina, Micke, Caroline och jag




   Min svärson Janne, jag och Nova



 


  Min äldsta dotter vackra Nina

 


    

Detta händer bara någon gång per/ år att alla mina barn är samlade på en och samma bild.


Därefter så delades födelsedagspresenterna ut och då Nova hade önskat sig saker med just motivet från filmen Frost så fick hon av mig en glittrig blå/vit klänning och ett diadem av Frost och så ett sällskapspel. Vi fikade och åt utav den goda rosa prinsessan och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi skattade åt gamla minnen, från det när barnen var små. När det började bli eftermiddag så började Caroline bli trött, hon hade kvällen innan vart på disco och hade inte kommit hem förrän vid 21.30-tiden och i säng ännu senare så hon orkade inte stanna så mycket längre. Då vi hade samåkt med Jimmy så frågade jag honom om vi inte kunde åka hem snart och han så visst okej. Då även Jimmy hade börjat känna sig lite trött så sa jag: Om du vill så kan mamma köra hem…..?


– Javisst om du vill det så får du gärna köra hem.


Vi hoppade alla in i Jimmys bil och denna gång med mig som förare och Jimmy bredvid mig och körde emot Stockholm. På något konstigt sätt så tycker jag alltid det känns som hemresan går fortare än resan till Västerås.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards