Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Sandra Sterner - 31 oktober 2015 18:13

Det är ju Halloween helg och Caroline gjorde sig för ett tag sig ordning och utklädd till häxa har hon nu gett sig av hemifrån och skulle möta upp sina vänner för att därefter ge sig ut och skrämma slag på folk. Och som jag skrev tidigare i min blogg så är inte jag så speciellt förtjust i att Caroline och hennes vänner ska ut och spöka och på skoj skrämmas.





Caroline vill spexa och försöka sig på att skrämmas, men det är faktiskt ganska svårt att bli skrämd av en sådan sötnos till dotter   

 

Men så är det ju Halloween och det hör väl till och för den delen så är hon ju nu 15 år och att lyssna på mig som är hennes mamma det är långt ifrån att hon alltid gör det. Caroline är en envis och bestämd ung fröken som verkligen vet vad hon vill göra och i kväll, liksom många andra fredagar och lördagkvällar har hon gett sig av hemifrån och är antagligen på disco eller så bara ute med sin vänner.


Igår var det fredag och man är ju förstås lite trött och seg efter en veckas arbete och på det ett klämma in ett möte i torsdags. Så tanken var från början att jag skulle försöka komma i säng omkring 22-tiden. Men det blev aldrig så och det är sällan det särskilt för mig blir som man tidigare på dagen planerat. Nu för tiden är det alltmer sällan jag sitter och glor på "dumburken" men igår var det en väldigt bra film. The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp i huvudrollerna. En helt suverän, sevärd och spännande film. Och medans det var reklam så sitter man ju och svappar mellan kanalerna och det visade sig att en annan film skulle börja nästan direkt efter att filmen The Tourist var slut, och denna film ville jag absolut inte missa. Då huvudrollsinnehaveren spelades av Nicole Kidman och jag verkligen dyrkar denna vackra kvinna och hennes otroligt vackra kritvita porslinshy. Filmen som var en thriller vilket brukar tillhöra mina favorit filmer, då det liksom under filmens gång bygger upp en spännande handling. Denna film var slut närmare klockan 01.30 och då var jag ordentlig sömning och gick för att lägga mig att sova och somnade omgående.


Att få sova ut tills man själv vaknar och utan att bli väckt utav något otäckt alarm som ringer och väcker än strax efter klockan 5 på morgonen. Jag sov och vaknade upp utvilad och pigg vid 08.30 Det verkade vara en vacker och solig dag ute och när man är ledig och det är soligt ute då vill inte jag bara sitta inomhus och uggla och glo på tv:n eller sitta framför datorn. Jag frågade Caroline om hon ville följa med, men hon ville hellre vara hemma och skulle ju iväg på sitt senare nu på kvällen. Jag och mitt sällskap tog bilen och åkte ner till Nynäshamn och tog en promenad i det vackra soliga vädret och stannade till Jannies Konditori och Café och beställde en utav deras helt supergoda räksmörgåsar och till det en kaffe.



  

 Vill varmt rekommendera detta super mysiga och trevliga Café nere i Nynäshamn.

 

Och framför allt deras smarriga och goda räksmörgåsar med både räkor och med en liten dekorerad laxros ovanpå, som pricken över i.et   Jättegott.


När jag kom hem så satte jag mig för att kolla igenom min mail, vilket jag alltid brukar göra någon gång per/dag. Hade fått ett svar angående en utav alla dessa annonser jag lägger ut på lägenhetsbyte och ringde upp det numret som stod. Det var en liten äldre finsktalande kvinna som svarade och som alltid så frågar jag först om lägenheten ligger på markplan och att det finns uteplats. Vilket den gjorde och när jag frågade vart i Nynäshamn lägenheten låg så höll jag nästan på att tappa mobilen i golvet, men lyckades greppa ett hårdare tag om mobilen när hon fortsatte berätta om lägenheten, men min mun var däremot vidöppen och hakan den kändes som den for en snabbis ner till golvet. I alla fall lägenheten som damen hade och ville byta med låg i exakt samma port och uppgång som den lägenheten jag bodde i när jag var tillsammans med Jonny. Det snurrade till lite i huvudet på mig och fick en liten Flashback - tillbakablick till just det året när jag bodde just i samma port, som just nu denna dam bodde i och ville höra med mig om jag ville byta. Jag sansade mig och frågade om lägenheten var en 2:a eller möjligvis en 3:a? - Nej, det visade sig bara vara en 1:a men med kök. Detta är ju förstås alldeles för litet för mig och Caroline och vi behöver minst en större 2:a eller helst en 3:a för att Caroline behöver ju ha ett eget sovrum och likaså jag vill ju ha ett eget krypin till sovrum och helst inte vilja sova i vardagsrummet.


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards