Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Sandra Sterner - 13 oktober 2015 20:20

Ja, man kanske skulle ägna sig ett tag åt bloggen, men faktiskt så har jag inte direkt känt för att skriva någonting under ett par dagar. Nog märks det då alltid att det är höst ute nu och både i fredags och i måndags visade det sig att det hade blivit minusgrader ute. Det blev som en liten chock i fredags när jag öppnade porten och drog ett andetag och kände hur förbaskade kallt det var ute. - Brr, det var ju inte riktigt väntat att vinter vädret skulle komma redan. Väl framme vid parkeringen så ser man alla bilarna stå där alldeles frostiga och rutorna fulla med is.


- Usch, tvi valde, när det är minusgrader ute och svinkallt.


På morgonen är det mörkt när man åker hemifrån och än så länge är det inte mörkt när man åker hem, men det är ju än så länge bara en tidsfråga. För i slutet av denna månad, närmare bestämt den 25:e oktober är det dags att ställa tillbaka alla klockorna 1 timme bakåt och det är dags för vintertiden att börja, och det är ju då man verkligen märker av att eftermiddagarna blir mörkare tidigare.


Då det gäller hösten så kan väl den också den ha en viss charm, i alla fall när vädret är soligt och det inte bara är övermulet grått och regnar. Då jag nästan jämt numera tar bilen överallt ( ja, jag vet är eller har blivit världen latmask) i alla fall så märker man att naturen har börjat ändra nyans, löven på träden har börjat ändra färg och en del bladen har lyckats släppa taget om grenarna och sakta dalat ner till marken. Tänk att naturen den har sin gång och nu när det börjat bli mörkare ute så ser liksom träden och dess löv till att lysa upp marken med sina härligt färggranna löv i rött, gult och grönt.

I slutet av denna månad är det ju dags för Halloween, och är det inte då man kan få räkna med att det kommer utklädda ungar som ringer på ens dörr och frågar om "Bus eller Godis" I samma veva som det är Halloween så har ju skoleleverna höstlov och har ledigt från skolan en hel vecka.


Ja, vad mera då. Jo, mitt urgulliga barnbarn Nova fyller ju år den 22:a oktober och den dagen infaller på en onsdag. Då jobbar vi ju allihopa. I stället så skulle det i sådana fall bli så att vi firande gullungen på lördagen den 24:e och då blir det till att sätta sig i bilen och åka till Västerås.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards