Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Sandra Sterner - 15 oktober 2015 18:31

Ojdå det är redan torsdag och vad sjutton tog denna vecka i vägen egentligen...?? I alla fall så tycker jag att denna vecka har gått fort. Tiden över huvudet taget går ju numera i raket fart och sommaren tyckte jag knappt ens hann börja och så regnade det ju mestadels hela sommaren, och så vips så var den över, och nu är man inne i mitten på oktober. Om bara 2 veckor är det dags för Halloween helg. Caroline har för sin del redan planerat vad hon ska göra och det är förstås att gå utklädd och maskerat på discot på ungdomsgården. Jag för min del kommer att unna mig själv en mysig hemma kväll och antagligen blir det att se på tv:n eller kolla runt på datorn. 


Alltså det är så nu för tiden för mig att lyx för mig det är att vara hemma och bara ta det lugnt och slappa, umgås och vara med Caroline, när hon vill det själv förstås. På helgerna åka iväg någonstans promenera i naturen eller så gå runt i butiker och shoppa. Att på vardagarna få gå till sängs före klockan 21.30 När man var yngre så tyckte man ungefär såhär: Vaddå gå och lägga sig sådär tidigt...? Klockan är ju bara barnet.


- Nej, för mig är numera den tiden lagom att lägga sig och ibland blir det t.o.m före klockan 21.00 Däremot Caroline, min gulliga tonårsunge hon är uppe betydligt längre än sin mor och ser antagligen på tv:n eller så sitter hon på sin dator men den senaste tiden så har hon börjat prata mycket i sin mobil på kvällarna.


- Ja, just det hon är tonåring och är nu 15 år och har börjat intressera sig för killar. Vilket förstås är helt normalt för den åldern som hon är i just nu. Dom senaste fredag kvällarna som varit så har hon inte varit hemma, utan har varit iväg på disco.


Jag skrev i min blogg för ett tag sedan att jag hade beställt ett par snygga svarta solglasögon via ett företag som heter Fyndiq. Jag gjorde min beställning den 29:e september och det stod på deras sida att jag skulle få min solglasögon levererade efter 3-5 arbetsdagar. Dagarna gick och jag väntade och väntade, men inget sms, eller avi som meddelade att solglasögonen fanns att hämta hos mitt postombud.  Jag skickade ett flertal mail till företaget Fyndiq och fick till en början svaret att vänta. När det hade närmare 2 veckor så provade jag att ringa till Fyndiq och en svarade gick på och sa: Vill du bli uppringd från det nummer du ringer ifrån, tryck 1, annars tryck 2.


Jag tänkte först, aha, är detta ett bluff företag?! Dom varken levererar varorna man beställer och nu så är det en svarare som går igång och man ska trycka 1 för att ( kanske) bli uppringd när dom har tid eller känner för det. Det gick närmare 1 timme innan en tjej ringde upp mig ifrån Fyndiq och jag förklarade för henne om min beställning och alla mail skick som hade skickas från mig. Jag förklarade mitt extremt stora missnöje som första gångs kund hos dom och inte få min solglasögon levererade. En faktura hade skickas till ett annat företag och hos dom kvarstod en skuld på 307:- att betala. Vilket jag givetvis inte betalde, utan bestred, då jag inte hade fått någon vara skickat till mig.


Jo, en annan sak, en litet mindre simpelt fel på min bil har uppstått och det är inte första gången det händer heller. Förra gången det hände var jag nere i Nynäshamn. Hade precis parkerat utanför Sjötelegrafen och lyckats inte öppna dörren från förarsidan. Caroline hade redan hoppat ut från passagerarsidan och undrade otåligt på mig varför jag inte öppnade dörren på min sida och klev ur bilen. Men det gick ju inte, dörren hade gått i baklås och jag satt där i bilen och slet och drog i dörren, men absolut ingenting hände. I ren panik hade börjat fått lite små panik och kallsvettades, så sträckte jag mig efter veven och tänkte se om det kanske gick att öppna bildörren utifrån. Nu till saken, det finns ju inga som helst fönster vevar på min bil framtill, för stunden i just det ögonblicket hade jag glömt det och kom ju på att det är elhissar och tryckte då istället på knappen, men ingenting hände då heller och detta var för att jag hade i mitt förvirrade tillstånd att tändningen först måste slås igång, då gick det att veva ner rutan och utifrån så gick det tack och lov att öppna bildörren. Caroline som stod framför bilen, stod och gapflabbade åt mig. Igår efter det att jag slutade jobba så skulle jag åka ner till Port 73 för att handla och parkerade på en utav dom lediga rutorna, och så skulle jag öppna bildörren, men så satt jag där inlåst i min bil igen, och kom inte ut.


- Jaha, ja då var det dags igen för bildörren att gå i baklås och tryckte på knappen för att få ner rutan och såg att ett par som hade parkerat en bil bort undrade vad sjutton jag höll på med när jag vevade ner rutan och sträckte ut armen för att öppna bildörren utifrån. - Jo, det var för att min bildörr nu dom senaste 2 gångerna har gått i baklås, och jag vill liksom komma ut. Nu har jag ringt min vän Tommy som ska kolla och fixa bilen under nästa vecka.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards