Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Sandra Sterner - 6 mars 2015 17:15

Det har väl knappt undgått någon att vi inom min familj är galet förtjust i musik och gillar även att sjunga. Det är bara att tänka på denna låt text så blir man ju genast mycket gladare: Musik skall byggas utav glädje av glädje bygger man musik.Musik, det får ni ändå medge gör glädjen ännu mera glädjerik.   


Jag tror nog att musik går lite arv och det har märkts allra mest på mina döttrar, och både Nina och Caroline älskar verkligen att sjunga, dansa och uppträda. Min äldsta dotter Nina hade huvudrollen i en skolmusikal när hon gick i högstadiet.

 

 


 

Det har nu gått 12-13 år sedan denna skolmusikal, men minns den som det var igår. Vi var ett helt gäng som åkte ner och kolla på Nina när hon stod på scenen och sjung, dansade. Då det var en musikal så var det som en berättelse och var helt tagen och fascinerad över den roll Nina spelade. Jag var så otroligt stolt och hade tårar i ögonen när jag när musikalen var slut ställde mig upp och applåderade och överröste sedan min fina söta dotter med rosor.   


Precis som sin storasyster Nina så har lillasyster Caroline gått i hennes fotspår och gillar även att sjunga, dansa och uppträda. I skolan får hon otroligt mycket beröm av sin musiklärare att hon har en bra sångröst och sjunger bra. Nu har även Caroline visat ett intresse för att lära sig spela på trummor.


 


Detta fick hon pröva på i veckan och det tyckte hon var väldigt roligt.  


Var har dom sista ljuva småbarnsåren tagit vägen. Dom känns ju nyss ha varit här, men dom är nu helt försvunna och en trotsig busig, tonåring har jag nu istället här.   

 

Ja, för min del blir det en hemmaväl framför tv:n och Let´s Dance. Däremot för min tonårsdotter blir det disco och ikväll så hade dom även Laserdome tema på ungdomsgården.

   




Av Sandra Sterner - 6 mars 2015 15:11

Jag tycker denna vecka gått i väldig fart och det är nu fredag och ikväll är det dags för det populära tv-programmet Let´s Dance och läste av intresset för premiärprogrammet var mycket stort och det sågs utav 2 160 000 tittare som valde att se dom 9 nya deltagarna snöra på sig dansskorna och ge sig ut på dansgolvet. Den utav deltagarna som kammade hem högst poäng i det premiär programmet var ju förstås Marie Serneholt, och denna tjej hon kan verkligen dansa. Så det var väl egentligen inget förvånade att hon skulle kamma hem dom högsta poängen. Jag skrev i ett utav mina tidigare inlägg att jag är i det närmaste övertygad att det blir Marie Serneholt som kommer att ta sig till final och chansen är stor att hon blir den som kommer vinna i årets Let´s Dance. Dessvärre gick det ju inte lika bra förra veckan för deltagarna Rebecca Stella Simonsson och Simon Sköld, som utan inbördes ordning, var de som fick minst antal röster.

I kvällens Let´s Dance ska nio par bli åtta. Startordning, inför kvällen program


Jonas Björkman och Veera Kinnunen. Dansar Quickstep

Jenny Strömstedt och Stefano Oradei. Dansar Jive

Jonas Hallberg och Malin Watson. Dansar Slow fox

Alexander Hermansson och Jeanette Carlsson. Dansar Quickstep

Ingemar Stenmark och Cecilia Ehrling. Dansar Jive

Marie Serneholt och Kristjan Lootus. Dansar Slow fox

Simon Sköld och Maria Zimmerman. Dansar Jive

Nanne Grönvall och Tobias Wallin. Dansar Slow fox

Rebecca Stella Simonsson och Alexander Svanberg. Dansar Quickstep

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards