Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Sandra Sterner - 1 oktober 2010 23:45

Nu är det dags att snart göra sig klar för natten, men innan dess så blir det ett till inlägg.

 

Vet inte alls vad det är med mig i kväll, antagligen börjar jag bli väldigt trött eller så är det så att min syn börjar bli väldigt dålig. Anledningen till att jag skriver så är att jag slinter mer en vanligt på tangenterna, när jag skriver och det blir ofta att jag skriver fel bokstav. Jag frågade Micke som sitter i samma rum som mig ( och vi är så trevliga mot varandra som sitter med ryggarna-mot-varandra och samtidigt pratar.

 

-Vet du om det finns tangent bord med jättestora bokstäver på.

 

Micke började som vanligt att skratta.

 

- Men jag menar allvar, vet du om det finns sådana att köpa.

 

Micke undrade om jag menade allvar..

 

- Såklart, annars hade jag ju inte frågat.

 

- Vore det inte bättre att du istället skaffade sig att par glasögon.

 

- Jag, glasögon! Nej, vet du vad, aldrig i hela mitt liv att jag sätter på mig ett par brillor. Då skaffar jag hellre kontaktlinser.

 


   

Om det inte bara beror på att jag börjar bli väldigt trött och det kanske kan på verka synen.

 

I övrigt så har fredagskvällen varit som så många andra fredagskvällar här hemma, och vi har kollat lite på tv:n, men mestadels så har vi umgåtts med våran nya familjemedlem Simba.

 

Det känns bra att den nya katten redan har hunnit anpassat sig så fint till sin nya familj. Under kvällen har både Caroline och Simba stojat och röjt omkring här hemma, det har varit full fart på dom båda två. Inne i vardagsrummet står det en spegel pidestal på golvet, och när Simba fick syn på sig själv, trodde stackarn att det var en annan katt, och han gick runt den varv på varv och det hela såg så lustigt ut.

 

Sedan ett par timmar ligger dom nu i sina respektive säng och korg och sussar så sött. Kan väl tänka mig att dom sätter igång och röjer här hemma igen.

I morgon väntar en ny dag, med en del att göra, och det är bl.a att det ska både hinnas med att storhandla, köpa en varmare jacka till Caroline ( hon växer verkligen så det knakar) och förbereda inför hennes födelesdag och presenter som ska köpas.

 

Vårat uteförråd som står på våran baksida skulle även under morgondagen behövas städas och renas ut. Genom åren som gått så har det samlats så mycket bråte och grejer där ute, och mycket utav sakerna som har hamant därute använder vi oss inte längre av.

 

Det är nätt och jämt att man kan komma in i förrådet, och ska man komma in allara längst in så måste man kliva över en massa prylar, det är rent utsagt ett kaos där ute. Så i morgon efter att vi gjort färdigt det andra och det finns någon som helst tid och ork kvar så kommer jag att börja med höststädningen och det kommer garanterat att slängas en hel del.

 

Nu är det snart midnatt och det börjar bli hög tid för mig att avsluta den här dagen. Återigen i morgon.....godnatt och sovgott.

 

Skrivet av Sandra 1 oktober 2010 klockan 23:54

Av Sandra Sterner - 1 oktober 2010 20:30

Jaa, tänk vad tiden går fort, och nu börjar Carolines födelsedag närma sig med stormsteg, och det är på söndag som min minsting fyller 10 år.

 

Då Caroline denna gång fyller jämt för allra första gånngen så är födelsedagen lite mera speciell. Jag började redan tidigt att fråga henne vad för något hon ville ha i födelsedagspresent.

Åh, det som stod allra högst upp på hennes önskelista var förstås en hund och det skulle gärna vara en Chiwawa ( typ en sån som Paris Hilton har)

 

Jag förklarade för Caroline att det inte går för oss att ha en hund, inte just nu. Har man en hund, så måste man se till att gå ut med den ofta, och hundar trivs inte heller att vara ensamma hemma under längre stunder.

 

Istället blev det så att vi bestämde oss för att skaffa oss en katt igen, och nu passar det oss mycket bättre att ha katt än vad det har gjort förut.

 

Tidigare så har det varit så att någon utav dom äldre ungarna har varit "kattvakt" då Micke och jag förut åkte mycket på kryssningar, men det hör numera till gamla tider, och det har vi nu helt och hållet slutat upp med.

 

Det tog ett tag att hitta just rätt sorts kattunge, den skulle inte vara i färgerna svart/grått/brun och den skulle inte heller allför randig, men med dom kraven, så vi hade var det förstås inte det lättaste med en gång att hitta rätt sorts kattunge, men skam den som ger sig i första taget efter att ha letat under ett par dagar så hittade igår just den kattungen vi var ute efter. Den var så söt och var precis en sån som vi var ute efter.

 

Tyvärr så var det var inte direkt i närheten av där vi bor som kattungen fanns att hämta, utan det var till Norrtälje man fick ta sig för att hämta hem honom, men det var helt klart värt att ta sig hela den långa vägen för att för där fanns det kattungen vi var ute efter.

 

Det var inte bland det lättaste för oss att enas om ett namn till den nya familjemedlemen, och både Caroline, Micke och försökte komma på ett passade namn till honom, och det var alltifrån....

* Plutten/Pluttis = Anledningen till det namnförslaget var att han var så liten och helt enkelt såg ut som en liten plutt.

 

Vi bollade även med flera andra namn förslag, men inget utav dom vi kom på tyckte vi passade skulle passa, så tillsvidare så fick han kallas för Plutten.

 

Tills idag då vi äntligen kom på det perfekta namnet som samtliga här hemma tyckte skulle passa perfekt, och det var Simba.

 

   

 

Skrivet av Sandra 1 oktober 2010 klockan 20:24

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards