Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2010 12:30

Omkring den här tiden på dagen (om det inte är så att jag har något annat inplanerat att göra) så brukar jag slå mig ner vid datorn, med en kopp kaffe och skriva.

Nyligen var Micke hemma för att äta lite och medans han käkade sin lunch så åt jag min frukost.

 

   

Det är så att jag fortfarande försöker hålla mig endast till ett lagat måltid om dagen och nästa gång jag tar något att äta blir i eftermiddag och då blir det något slags mellanmål, typ en yoghurt och smörgås ( fast igår blev det en kanelbulle!!   

 

Jaa, ja jag vet att det är onyttigt och innehåller alldleles för mycket socker, men ibland måste man ju få synda lite) Något annat som jag också har börjat tagit som mellanmål är eller Varma Koppen, det är jättegott och så värmer det även om man som jag fryser mycket. När det sedan är dags för middag, då äter jag en lagad måltid.

 

Igår när jag satte mig  på pendeln på väg in till stan. Började jag läsa tidningen Metro, och det var en artikel som först fick mig att tappa hakan. Jag känner till det här med journaliter/ redaktörer som är experter på att göra stora rubriker bara för att få läsare att börja läsa hela artilken.


Men i detta fall rörde det sig om Robert Edwards som upptäckte provrörsbefruktningen. Vilket som hjälpt massor med barnlösa par runt omkring i världen att få barn.

 

Detta är aldrig något som jag behövt använda mig utav. Nej, tack och lov så har jag istället prövat på den gamla vanliga tradionella metoden, som är ifrån stenåldern och den har fungerat alldeles för utmärkt för mig.

 

Nu har det gått ett bra tag sedan jag fick den frågan på jobbet, men kommer så väl igång, när en manlig kollega på jobbet frågade mig:

 

- Stämmer det verkligen att du har 6 barn..?

 

- Jaa, det stämmer!

 

Men vid det här laget så tror jag med stor sannolikhet att hela företaget vet hur många barn jag har.

Jag hade lite tid över efter det jag skulle göra inne i stan igår förmiddag, och sprang i på Stadium och köpte mig ett par nya gympaskor.

 

Nu ska jag se till att det blir lite hushållsuppgifter gjort här hemma, innan det är dags att åka iväg och jobba kväll.

 

Skrivet av Sandra 6 oktober 2010 klockan 12:23

Av Sandra Sterner - 6 oktober 2010 00:15

Jag hann tyvärr inte alls med att blogga idag, men gör nu ett litet kort sms inlägg ifrån sängen. Det har varit att göra för mig redan sedan i förmiddags.

Var iväg på ett ärende inne i stan och hann även med att inskaffa mig på ett par nya snygga gympadojor (bild på dom kommer upp i morgon) Tiden räckte inte till så mycket mera än att sedan gå mot tunnelbanan och åka till jobbet.

 

Nu blir det att kolla lite på tv:n om det inte blir så att jag somnar ifrån dumburken. Skriver mera i morgon, men då jag inte kunde unna mig sovmorgon i morse så kommer jag efter det att Caroline kommit iväg till skolan att passa på att sova ut.

Som vanligt önskar jag mina läsare Godnatt och Sovgott.

 

Skrivet av Sandra 6 oktober 2010 klockan 00:08

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards