Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Sandra Sterner - 13 oktober 2010 20:15

Det blir för varje dag bara mörkare och mörkare och ännu mera kallare och kallare. Snart är det även dags att ställa om klockan till vintertid som i år infaller natten mot 31 oktober. Då ställer vi tillbaka klockan en timme, eftermiddagarna blir mörkare, och åtminstone på vissa ställen i Sverige blir morgnarna en smula ljusare.

 

En liten tumregeln (som jag fick höra utav en kollega på jobbet) och det är:Vi ställer tillbaka klockan precis som vi ställer tillbaka utegrillen, gräsklipparen och utemöblerna.

 

Här hemma är det svinkallt och fast vi krämar på elementen för fullt så blir dom inte mera än ljumna, och det resulterar till att jag går och fryser för jämnan här hemma, och fingarna känns som istappar. T.o.m hårdhudade Micke börjar tycka det är kallt och sitter liksom med en tjock tröja på sig.

 

Däremot verkar inte mitt lilla yrväder Caroline tycka det är spciellt kallt. Hmm, kan väl förstå henne, med det tempot som hon och Simba far omkring med här hemma. Dom leker-busar-jagar varndra och det närmaste jag kommer på att beskriva dom är som varsitt Jehu, och vart man än går så ligger det kattleksaker på golvet.

 

Nu över till något helt annat och det är sånt som inte alltid är så roligt att göra, men som man helt anklet måste göra!! Det finns väl ingenting som är viktigare att bry sig om än att ha en god och bra hälsa.

 

Jag har nyligen varit på min allra första Mammografi eller som jag kallar det för Tuttegrafi.

Jag tyckte det först kändes lite pinsamt och genant att låta en yngre tjej stå och hålla på trycka och klämma på ens bröst, och efter det att hon hade klämt och tryckt klart var det dags att röntga "tuttarna.

 

Fick veta att röntgenbilderna bedöms av två läkare oberoende av varandra och oavsett vad det visar så kommer det skickas hem ett brev inom någon vecka....men jag hoppas innerligt att det inte visar på något, men sköterskan som kände på brösten fann inget som var oroväckade.

 

Visst känns det både lite pinsamt och genant att en yngre tjej skulle stå och klämma och trycka på ens bröst, men det verkade inte som hon hittade något oroväckade. Efter att det att hon klämt och tryckt färdigt så skulle "tuttarna" röntgas, men något dirket svar fick jag inte med en gång utan först om ca: 10 dagar.

 

Nu blir det att krypa upp i soffhörnet med en pläd omkring sig och tända lite stearinljus och titta om det finns något att se på tv:n.

 

Skrivet av Sandra 13 oktober 2010 klockan 20:19

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards