Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Sandra Sterner - 2 oktober 2010 22:15

Det har varit en dag, men en del att göra, men nu så börjar det så smått att lugna ner sig.

 

För att få dagen att gå ihop så bestämdes det att Micke som oftast sköter storhandlingen på Coop Forum skulle göra det idag också. Jag har inte varit med och veckohandlat sedan i slutet på sommaren, och då hade dom på Coop Forum påbörjat en renoveringen och ombyggnad, och det gick knappt att hitta någonting allting var en enda stor röra, och vad jag fått berättat för mig utav Micke så är dom fortfarande inte helt klart med varken renoveringen eller ombyggnaden.

Hmm, undrar hur länge som det egentligen ska ta innan dom blir färdiga, och i den snigelfarten som dom hittillis har arbetet lär det ju evigheter innan dom är färdiga.

 

Jag och Caroline åkte vidare med pendeln ner till Nynäshamn, för att köpa henne i höst jacka. Det är inte så speciellt stort centrum dom har där nere, men det trevliga med det är att det inte brukar vara så mycket folk, som det annars brukar vara när man åker in till stan, och trängas och stå i långa köer är inte det roligast som finns....avskyr det.

 

Vi hittade en jättefin svart jacka till Caroline, med tillhörande luva, som man kunde ta bort, och då det ännu inte är så kallt ute så ville Caroline inte att luvan skulle vara på jackan, och  allt gör jag enligt hennes önskemål.


Caroline poser så fint i sin nya jacka

 

Jag var egentligen inte ute efter någonting speciellt till mig, men att släppa in min i en i boutique med kläder är som att släppa en en liten unge helt själv inne i en godisaffär. Jag är som sagt helt galet förtjust i allt som har med kläder och mode att göra, och det precis som vanligt, svårt för mig att slita mig ifrån att kolla in det nya höstmodet som hade kommit.

 

Det gick inte bara att stå emot denna underbara fina lila ( det är mycket lila i höst har jag sett) skinnjacka, den gick inte bara att stå emot, men den är alldeles på tok för tunn att ha på sig ute nu, men den duger perfekt att ha som innejacka eller när man ska gå på fest.

 

När jag kom hem så visade det sig att Micke redan hade kommit hem och han hade även hunnit med att påbörjat maten som till min glädje blev tonfisksallad.

 

Kände efter maten att jag behövde en liten paus, innan det var dags att påbörja nästa projekt som var att städa och rensa ut vårat förråd. Tänkte att jag "bara" skulle lägga mig ovanpå sängen i några minuter, men råkade visst att somna.

Vaknade efter 1 timme pigg/alert och redo för att sätta igång med röjningen av förrådet. Det tog närmare 1½ timme innan vi var helt klara med allting och det blev massor med grejer som vi slängde allting fick inte ens plats i dom stora svarta plastsäckarna som vi hade köpt.


Hjälp, så det såg ut innan vi började med städningen utav förrådet.

 

   Vola, se så fint vi fick efter ha röjt utan allt onödigt.

 

Utan dom fick Micke och Niclas bära för hand ut till vårat grovsoprum. Men till slut så blev det ändå så att vi fick en någorlunda ordning på dom sakerna vi valde att ha kvar, och nu kan vi t.o.m komma in längst in i förrådet utan att behöva kliva över allting som förut låg huller om buller.

 

När vi till slut var klara så satte vi oss i soffan tillsammans med Caroline, Niclas, och våran nya familjemedlem Simba för att egentligen titta på tv:n. Men det var inte speciellt lätt då man har en liten kattunge, som röjer  fram-och-tillbaka efter en liten boll som han höll på att leka med, och det hela såg så himla lustigt och roligt ut, att vi hellre satt och skrattade åt det Simba höll på med en att kolla på programmet på tv:n.

 

   Caroline och jag i min nya jacka, pustar ut i soffan.


   Har tyckt Micke varit lite småsur och gnällig under kvällen  


Okej, att dom har samma namn, men inte exakt samma stavning, men inte visste jag att Mikael ville ha samma frilla som Michael Jackson.

 

Skrivet av Sandra 2 oktober 2010 klockan 22:16

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards