Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Sandra Sterner - 8 oktober 2010 12:45

Oj, vilken jobbig dag det var igår, det var till att börja med väldigt mycket att göra på jobbet, och ett tag trodde jag att vi skulle få jobba ända fram till 22.30-23.00, men temat som jobbar ihop denna vecka, jobbade undan i rasande fort tempo och vi blev klara redan vi 22-tiden.

 

För det mesta jobbar jag alltid i gympaskor (det blir liksom ett mera studsande när man går fram-och-tillbaka.

Men dom nyinköpta gympaskorna har ännu inte blivit helt och hållet ingångna och dom känns fortfarande lite hårda att gå omkring i.

 

Mina stackars ömma fötter värkte utav att jag stått och gått så mycket igår kväll och det kändes nästan så att fötterna att växt ett par storlekar...aj aj! Som om det inte vore nog så är gympaskorna väldigt varma också och det gör ju att man svettas väldigt bra i dom och får "fotjoz" eller "tåbira" som jag brukar säga när fötterna svettas. Tacka vetja, är när man kan ha sandaletter på sommaren och fötterna kan andas...så skönt.

 

Micke tog på sig efter jobbet igår att åka direkt till Coop Forum för att veckohandla. I vanliga fall så brukar vi lägga storhandlingen på fredagarna eller lördagarna, men nu när Caroline inte skulle komma hem förrän i morgon, så var det lika bra att göra det igår. Det brukar inte höra till vanligheterna, men igår lyckades Micke med att handla allför mycket att det nästan inte ens gick att få hem alla varorna.

 

Då Micke inte heller har körkort och vi saknar bil så var han illa tvungen att ta sig hem kommunalt och det blev visst väldigt tunt fick jag höra. Efteråt berättade Micke för mig på mobilen, "Det känns som mina armar har blivit betydlig längre p.g.a allt bärade och numera kändes det som jag har aparmar" och att det hade varit ett väldigt bök att få hem alla 5 kassar som var fullproppade med mat. 

 


   

Hmm, trodde du var starkare en så..? I annat fall så får du väl lov att handla lite mindre varor ( så många du tror dig kunna bära) eller så får mina äldre pojkar följa med hjälpa till att bära.

 

I eftermiddag kommer Caroline hem, men jag kommer ju inte att vara hemma, utan måste åka och jobba kväll. Istället blir det så att Micke kommer att åka upp med Caroline till Haninge Centrum och så skulle hon få gå och äta på McDonalds.

 

Vi får se om jag kanske kommer att åka med Caroline till Saho i morgon. Det börjar bli dags för henne att få sina toppar klippta.  Ibland händer det att vi bara överraskar Saho med att bara komma förbi och då brukar han ta oss mellan några kunder, men visst händer det att jag ibland ringer och frågar om han har tid för att toppa Carolines hår. Vi får se hur vi gör i morgon, om det kanske blir så att jag ringer innan och frågar om han har tid eller så gör vi som vi brukar göra och det är att bara dyka upp och överraskar honom.

 

Skrivet av Sandra 8 oktober 2010 klockan 12:40

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards