Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Sandra Sterner - 1 februari 2010 23:15

Ja, det är helt klart att det är något speciellt med måndagar....iallafall för mig.

 

Efter det att jag skickade iväg Caroline med skoltaxin passade jag på att lägga mig för att vila lite. Då jag skulle iväg, och påbörja min andra kvällsvecka. När jag vaknade nästa gång  hade klockan hunnit bli 9.30

 

Kände mig utvilad och på gott humör ( men mitt glad humör skulle snart bytas ut ) När jag upptäckte att det inte kom något varmvatten i från duschen. Skyndade mig in på våran lilla toa ( där det även finns en dusch) men det var likadant där, och samma sak i både köket och tvättstuga. 

 

Kollade på ALLA våra lappar som sitter uppsatta, med magneter på kylskåpet, och där bland alla lapparna hittade jag en lapp ifrån våran hyresvärd att idag skulle varmvatten vara avstängd under ett par timmar på förmiddagen.

 

Tankarna for runt i skallen och jag tänkte febrilt på hur sjutton jag skulle kunna få chansen att duscha. Jag skulle total vägra att över huvud taget gå ut om jag inte duschar och tvättar håret, och likadant blir det när jag kommer hem ifrån ett kvällsarbetspass.

 

Jag mår illa och får kväljningar när jag ibland ser folk på stan och även ibland på min arbetsplats komma lortiga och med smutsigt/flottigt hår!! Vad tänker folk med egentligen...? Är dom rädda för att duscha/bada och hålla sig rena och fräscha och lukta gott!?

 

Som tur var så kom varmvattnet på igen strax efter 12-tiden och jag kunde duscha och göra mig i ordning för att sedan åka iväg och jobba.

 

På jobbet var det inte speciellt mycket alls att göra idag, och det kändes rätt så skönt. Tyckte lite synd om en utav mina kollegor idag. Han är min absoluta bästa vän på jobbet, och vi har känt varandra under många år. Vi tänker oftast i samma banor, och delar samma galna och tokiga humor och skrattar oftast åt samma saker.

 

Nu till saken hör att det var något riktigt vidrigt svin till kollega som gått i vårat gemensamma kylskåp (som alla delar på) och snott mat eller om det var pålägg ifrån honom, och det värsta av allt, är att det inte heller är första gången, vid ett flertal tillfällen har han blivit av med något som har försvunnit ifrån kylskåpet.

 

Tänk att det för vissa personer, inte ska gå att få ha ifred sina egna matvaror, och om det nu handlar om pålägg, mat, dryck eller frukt gör desamma! Det är själva handligen, man gör inte bara så!! Men det verkar inte bättre än att det finns någon/några "fattiga mat tjuvar" som gillar att sno det andra köper och tar med sig.

 

Skrivet av Sandra 1 februari 2010 klockan 23:14

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards