Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Sandra Sterner - 23 februari 2010 23:15

Det är lika bra att sms blogga nu när jag är på väg hem ifrån jobbet. På väg till arbetet idag tog jag det säkra framför det osäkra och åkte buss.

 

Det tar ju som sagt sin tid, men då vet jag ändå att man kommer fram. På jobbet ikväll hade vi verkligen och göra och det blev 1 tim senare än  igår. När jag väl slog mig ner i bussen och slappnade av höll jag nästan på att nicka till, men lyckades ändå att hålla mig vaken ( trots att ögonlocken var sååå tunga)

 

Chansade att åka via Älvsjö, och vilket flyt jag hade, behövde bara vänta några minuter på mitt tåg.."kors i taket" det verkar ändå som SL gör lite framsteg. Nu återstår det bara 2 stationer kvar innan jag är hemma. Åh, för mig återstår inte mycket mera av denna dag när jag kommer hem än att krypa till sängs.

 

Godnatt

 

mms_image

 

Skrivet av Sandra 23 februari 2010 klockan 23:19

Av Sandra Sterner - 23 februari 2010 00:15

Nu var det färdig jobbat för ikväll, och lyckligtvis så kom jag till slut hem. Men den här katastofen med SL är nu helt under alla kritik!!

 

Överallt mötts man av inställda tåg, och dom få tågen som nu tycks gå är det kraftiga förseningar på. På flera av dom stora tidningarna kan man läsa att SL uppmanar folk att stanna hemma från jobbet, om det är möjligt!!

 

Jaha, bara för att dom inte kan se till att få sina förbaskade tunnelbanor, pendeltåg m.m  att fungera, och skyller ifrån sig med dåliga ursäkter om att växlarna fryser. Som varje år blir det vinter och kyla i detta land, och för dom på SL verkar det mer eller mindre komma som en överraskningar varje år och ingenting tycks fungera.

 

Om ni kanske skulle försöka tänka på att öka värmen till era växlar eller tänka  lite tidigare på året ( innan det blir vinter) att lägga in flera värmeslingor så att inte växlarna fryser. Då kanske det inte bli så här katastofalt bland alla oss resenärer som dagligen använder oss av kollektivtrafiken.

 

Som idag när jag skulle försöka ta mig till jobbet, och kommer fram till pendeltågstationen, och mötts att fullspäckat perrong och en tv-mointor som visar att flera pendeltåg är inställda!!

 

Det blev istället till att gå till busshållplasten för att ta bussen, och för att ta sig däreifrån jag bor till min arbetsplats som ligger i Skarpnäck krävs det hela 3 bussbyten...och i vanliga fall när pendeltågen (lyckas fungera) tar det ca: 1 tim att ta sig dit.

 

Men idag med att dessa byten och väntan på bussarna som inte direkt synkade i varandra så tog min resa till jobbet 1 tim och 40 min. Jaa, det är ( stora störningar på SL) och störningarna tycks fortsätta även under veckan....katastrofalt dåligt av SL!!

 

Likadant var det på vägen hem, och tog det säkra framför det osäkra (pendeltåget) och åkte buss, och trodde ett tag att jag skulle frysa ihjäl vid dom olika busshållplatserna jag stod och väntade på ikväll när jag skulle hem ifrån mitt kvällspass. Stämplade ut strax före 21.30 och var hemma efter klockan 23....då kan ni själv tänka er att det tagit lååång tid att ta sig hem.

 

Nu ska jag ta lite varmt att dricka, och hoppas att jag blir lite mera varm i kroppen.....och som avslutingsvis på denna blogg säger jag bara...fy fan, för denna kalla skandinaviska vinter och om det inte vore för alla mina underbara barn så hade jag troligtvis lämnat detta land.

 

Skrivet av Sandra 23 februari 2010 klockan 00:11

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards