Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Detta har hänt sedan sist......

Av Sandra Sterner - 31 maj 2012 22:56

Herregud, alltså sedan sist jag skrev så har följande saker hänt:


Min relativa nya plattskärm till min dator pajade härom dagen. Det hela började med att det visade sig att skärmen var alldeles BLÅ! Jag kollade så att inga sladdar satte lösa och när jag upptäckte att skärmen ändå inte funkade och var helt paj så blev jag helt bestörtad.Nere i källaren hade jag ( som mer eller mindre samlar och spar på allting) och det kan faktiskt väl komma väl till användning. Det blev till att går ner till källarförådet och kånka upp en sådan där gammal FET/TJOCK skärm och skärmen är så pass STOR och tar en sådan enorm plats på mitt databord att jag knappt får plats med någonting annat. Det här är här bara en tillfällig lösning tills jag skaffat mig en ny plattskärm och tillsvidare blir det till att stå ut med denna koloss till dataskärm.


Vad mera  har hänt då.....


Jo, som jag nämt tidigare i min blogg så har jag haft en massa besvär och jävleskap från den entreprenör firma, som min hyresvärd har anlitat för att bl.a renovera lägenheten min. För att inte nämna den opålitliga målaren som jag hade här hemma för någon vecka sedan som vid flera tillfällen inte alls kom, trots att det var bestämt sedan tidigare att han skulle komma.

Nu är det så att jag enligt ett tidigare beslut fått rätt i Hyrenämnden att även få mitt slitna och trasiga parkett golv utbytt. Det var från början tänkt utav entreprenör firman att dom skulle sätta igång med att riva ut mitt  parkettgolv i måndags, men det flyttades i sista minuten fram tills idag. Jag och en vän till mig tömde igår kväll hela mitt vardagsrum på samtliga möbler och ställde dom ovanpå varandra i både mitt sovrum, köket och Caroline rum. Hade fått veta att dom skulle komma vid 8-tiden och var uppe i så pass god tid och väntade bara på att det skulle ringa på ytterdörren. Istället så ringer min mobil och det är: "den där" unga gröngölingen till lillboss eller kvartschef, ( som jag tidigare har varit förbannad på. Då han vid flera tillfällen utlovat att skicka några utav sina hantverkare som aldrig tycks dyka upp. Eller så har det t.o.m hänt att han inte heller brytt som om att ringa) Har även vid några tillfällen varit i kontakt med hans chef och det har tidigare tyckts ha hjälpt till.

Enligt en brev från min hyresvärd som är skickat både till mig och till hyresnämden så står det uttryckligen i detta brev att: Arbetet av tapetsering, målning och byte av parkettgolv ska vara klart vecka 19!!

Jaha, ja, enligt almanackan så är vi nu inne i slutet av vecka 22 och dom är hittills bara 3 veckor försenade med renoveringen av min lägenhet och det är rent utsagt för jävligt och helt och fullkommligt oacceptabelt!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards