Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Halvvägs på veckan

Av Sandra Sterner - 29 maj 2013 19:07

Så vaknade man i morse till regn och rusk och det är ju inte sådant väder man direkt vill ha nu när det är slutet av maj. Om bara några dagar är det juni som även är midsommarmånaden och likt förra året ser jag väldigt mycket fram emot att fira midsommar och hoppas bara för Guds skull att det blir vackert och soligt väder.


Igår när jag som allra bäst höll på att kånka och flytta omkring möbler här hemma och det som inte fick plats inne i lägenheten skulle bäras ner till förrådet. Det är så med mig att när jag väl sätter igång med någonting då går det inte för mig att sluta upp med det, utan har jag bestämt mig för att allt ska vara klart idag, så blir det så!

Så igår höll jag igång ett par timmar och flyttade möbler fram-och-tillbaka och ner till förrådet, och ner jag ändå var nere i källaren så passade jag på att städa ut och flytta omkring sakerna där ner också. Idag kände jag av en smärta i min vänstra axel ( men såklart det är ju helt självförvållat )och antog att jag under gårdag kvällen när jag höll på som allra värst fick mig en sträckning. Så idag efter jobbet åkte jag förbi apoteket och köpte tigerbalsam ( varför heter det just tigerbalsam och inte lejonbalsam eller panterbalsam??)   Och under kvällen ska jag smörja in axeln och se om det lindrar det ömma.


En annan sak jag tänkte nämna och det handlar om mitt yngsta barn. Kom just på mig själv när jag skrev "yngsta" och det kan ju tolkas som om Caroline vore ett liten unge, men icke då trollungen, lillskruttan, prinsessan ( ja, det är så kärt barn har många favorit namn) men i alla fall Caroline blir 13 år i oktober, men likt förbaskat så är och kommer hon alltid vara mitt yngsta barn. Nu till saken är den att ända sedan Caroline började i skolan och hade ämnena syslöjd, vilket är det ABSOLUTA värsta ämnet hon vet i skolan. Vid ett tillfälle förra terminen blev jag uppringd av Caroline syslöjdslärare som berättade surt för mig att Caroline totalvägrade att lära sig sticka och virka.


Jag minns att jag tänkte: Jaså, är det fortfarande så att man i syslöjden måste lära sig att sticka och virka. Och mindes tillbaka massor av år när man själv gick i skolan och var tvingad att lära sig sticka och virka. Och inte var det någon direkt höjdare att sitta och lära sig att virka grytlappar eller sticka strumpor. Däremot så gillade jag att sitta vid symaskinen och sy kläder. Men tyvärr så delar Caroline och inte jag samma intresse som sin mor att sitta vid en symaskin eller sitta och hålla på med stickor, virknålar och garnnystan. Vid en utav Caroline sista syslöjdlektioner ( jag innan hon blev bannlyst att vistas därinne och jag blev uppring och kallad till möte med Caroline klasslärare och syslöjdlärare, som hade Caroline flippat ut på syslöjdslärarens tjatade och gnatade om hur man ska hålla dessa stickor och garnet och Caroline hade inte någon som helst större lust eller intresse att lära sig detta, utan fick helt enkelt nog och skickade eller om det nu var kastade garnet rakt ut i luften så att det rullades ut över golvet. Nu är det så att Caroline skippar syslöjden och istället enbart har träslöjd vilket hon förutom musiklektioner som tillhör favorit ämnet så kommer träslöjd efter det. Caroline gillar att skapa saker i trä och idag kom hon hem med en mini stol som hon snickrat ihop på träslöjden.


 


 

 

 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards