Alla inlägg under augusti 2015

Av Sandra Sterner - 2 augusti 2015 16:27

Nu är det snart slut på helgen och i morgon börjar vardagen igen med allt vad det innebär med jobb. Då det är söndag idag så brukar det för det mesta vara så att vi tar det lugnt. Förra helgen fyllde min son Henrik år så då var vi hemma hos honom och gratulerade och firade honom. Däremot idag så tog vi det lugnt och hade det riktigt slappat hemma med lite tv-tittande. Vi kollade in ett inspelat tv-program som hette Allsångsscenen är din och det var med den suveräna gruppen Alcazar som stod på scenen 1 timme och gav järnet. Deras otroligt synkade korografi och samspelat som dom fick ihop det med publiken och så deras musik. Det gick ju förstås inte att låta bli att ryckas med av deras underhållning och man blev liksom upprymd och glad över att se denna silverglittriga spralliga trio som verkligen gav 100% av sig själva på scenen. När programmet var slut så tog vi bilen och körde åkte iväg på spontan shopping. Vi hamnade vid Port 73 och inne på butiken In & Finn så hittade jag denna spegeltavla som verkligen kändes helt rätt för mig.




 

Jamen, det trodde jag redan dom flesta redan visste om och man inte är fullt påklädd utan ett leende.   

 


Av Sandra Sterner - 1 augusti 2015 18:19

Det har gått och blivit en ny månad och man kan väl säga att man nu är inne på den allra sista sommar månaden. I morse blev det till för familjen att unna sig lite sovmorgon och ingen utav oss vaknade förrän närmare 9-tiden. Skönt att någon dag i veckan få sova ut lite längre, utan att bry sig om att vakna av ett otäckt hemskt alarm som väcker än före klockan 6 på morgonen.


Caroline började med sitt tjatade i morse då hon såg att det var så fint väder: Mamma, när ska vi gå på Gröna Lund..?


Jag för min egen del tycker inte så värst mycket om att gå på Gröna Lund. Oftast alldeles för mycket folk, en massa oljud från alla åkattraktioner och så folk som gapar och skriker när dom åker i dessa. Ovanpå detta så kostar det en massa pengar att gå där och det går lugnt ett par tusen att gå därinne en hel dag på typ 7-8 timmar. Det har denna sommar ännu inte blivit av att vi åkt till Gröna Lund. Däremot så har Caroline varit där en gång i år tillsammans med sin ungdomsgården. Jag lovade idag Caroline om det är fint väder nästa helg så kommer vi eventuellt att gå eller så får det lov att bli helgen efter det.


Då vädergudarna idag hade bestämt sig för att bjuda på vackert väder med strålande solsken och i det närmaste blå himmel så ville ingen utav oss sitta inne och uggla. - Nej, tack! Istället så lockade ett äventyr ut i naturen. Vi åkte ner till Torö ( som ligger på en ö strax utanför Nynäshamn) för att gå deras marknad som ligger på Hembygdsgården och där var det även loppis. Därefter åkte vi vidare mot Nynäshamn. Jag för min del var ute efter en ny handväska, hade inte hittat någon som föll mig i smaken igår när jag efter jobbet hade åkt till Skärholmen. Tänkte att kanske någon utav Second Hand butikerna nere på byn hade fått in några snygga väskor. Och tänka sig att den som söker den finner och det var precis det jag gjorde inne på en utav mina favorit butiker så hittade jag en laxrosa färgade väska som hade paljettinslag och det var en sådan väska jag var ute efter. På bilden nedan ser ni min nya väska!! Då min tidigare väska var i det närmaste helt slut så valde jag med en gång att flytta över min plånbok, mobil, och nycklarna till den nya väskan. Den svarta gamla väskan åkte direkt ner i närmaste papperskorg. Därefter blev det en promenad ner till Hamnen, som oftast vid den här tidpunkten på sommaren är smockfull med både nynäsbor och en massa förvirrade och glada turister. Vi såg idag ett gäng Japaner ( tror jag det var, dom ser ju nästan likadana ut alla från Asien) I alla fall dom gick omkring i Hamnen och ut på den långa piren ( bryggan) som är flera hundra meter lång med sina kameror i högsta hugg och karta i handen.



 

Mor och dotter alldeles nedför Kyrkan.



 



Min söta fina dotter Caroline.



 

 


Nere från hamnen ser man den vackra rosa Kyrkan och se bara hur ståtligt och grann kyrkan är där den står på det höga berget.


Jag hade parkerat i närheten av centrum och när vi hade varit nere i Hamnen och tagit oss en fika så gick vi sedan vidare till Dollarstore för att handla. Det blev därefter en ganska så lång promenad att gå tillbaka till bilen och bärandes på en massa kassar.


 

Tillbaka på parkeringen och lastat in varorna i bilen. Aj aj mina fossingar ömmade lite efter att ha promenerat runt i Nynäshamn i bara tunna ballerina skor som knappast har någon sula. En hel dag ute i den friska sköna luften där det inte heller är så mycket avgaser gör en riktigt gott i humöret och även bra för själen.



Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards